Economic, Stiri Brasov

Grecii de la Jumbo vor deschide abia anul viitor hipermarketul de jucării de la Macro Mall

Grecii de la Jumbo, retailer de jucării, au precizat că locația din Brașov, care va fi amenajată în Macro Mall, va fi deschisă abia anul viitor, în acest moment fiind focusați pe deschiderea locațiilor din Voluntari și Bacău.

Hipermarketul de jucării Jumbo, care a intrat pe piaţa românească în urmă cu cinci ani, a cumpărat primul mall al Brașovului – Macro Mall – pentru patru milioane de euro. Anul trecut, compania Ktenix Enterprises anunțase că scoate la vânzare clădirea cu șase milioane de euro. Tranzacția a fost intermediată de companiile Coldwell Banker Alpin Brașov și Colliers International. De altfel, Coldwell Banker Alpin Brașov a mai intermediat anul acesta vânzarea unui alt centru comercial din Brașov, Magnolia, pentru o sumă asemănătoare, cumpărătorul fiind omul de afaceri Tudor Comăniciu, fondatorul companiei Delaco.

Macro Mall este închis din 2012, după ce în toamna lui 2011 cei de la Ktenix Enterprises, deținuți de un off-shore înregistrat în Cipru, cumpăraseră clădirea cu un milion de euro de la fondul de investiții Carpathian pentru un milion de euro.

Carpathian a vândut în 2011 cu doar un milion de euro centrul comercial MacroMall Braşov, după ce îl achiziţionaseră cu 19 milioane de euro în 2006. MacroMall, care are o suprafaţă închiriabilă de peste 9.000 de metri pătraţi și o suprafață de 18.000 de metri pătrați, a fost deschis în 2005, în urma unor investiții de opt milioane de euro realizate de compania AWG Macro.

AWG Macro era deținută de Alioșa Wagner, un cetățean german de origine română, și de olandezul Gerard Heinen, care controlează compania filipineză Neoart Corp, cea care a produs, printre altele, decorurile pentru filmul Jurassic Park al lui Steven Spielberg.
De altfel, la decorarea centrului comercial au fost folosite o parte din decorurile utilizate chiar în filmul Jurassic Park.

Grecii de la Jumbo a ajuns la afaceri de 400 milioane de lei în 2017, în creştere cu 50% faţă de anul anterior, şi are aproape 800 de angajaţi în cele nouă magazine pe care retailerul de jucării le are în prezent în România.

Anul trecut, Jumbo şi-a adăugat în portofoliu încă două magazine, la Constanţa şi Suceava, iar anul acesta a mai inaugurat un magazin în Bucureşti. Strategia declarată a grupului elen este să-şi tripleze numărul de magazine în România până în 2022.

Şi profitul companiei a avut un ritm de creştere uşor mai accelerat faţă de cifra de afaceri şi a trecut pragul de 100 mil. lei, în creştere cu 51%  în 2017 faţă de anul precedent.

Specificul magazinelor Jumbo este dat de suprafaţa mare pe care se întind rafturile cu produse, cuprinsă între 7.000 şi 10.000 de metri pătraţi, dar care poate ajunge şi la 18.000 mp, mai mare decât un hipermarket alimentar, de exemplu.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*