Economic, Stiri Brasov

CJ Brașov taie de la investiții pentru a asigura salariile și funcționarea anumitor instituții din subordine. 8,65 milioane de lei scăzute de la aeroport, iar alte 3 milioane din banii alocați reabilitării unui drum

În condițiile în care bugetul județului Brașov din acest an a fost diminuat cu aproximativ 90.000.000 de lei comparativ cu 2017, administrația județeană se confruntă cu dificultăți în funcționarea Consiliului Județean Brașov și a instituțiilor din subordine, cauzate tocmai de acest deficit însemnat. Pentru ca activitatea să nu se blocheze și salariile să poată fi plătite în continuare, conducerea CJ Brașov este nevoită să rectifice bugetul județean, cu prețul redistribuirii către funcționare și cheltuieli de personal a unor sume destinate proiectelor de investiții. „Am propus diminuarea cheltuielilor aferente construirii unor etape ale Aeroportului Brașov cu suma de 8.656.000 lei, realocarea sumei de 1.215.000 lei prevăzută pentru realizarea procedurilor de zbor instrumental și diminuarea cu 3.000.000 lei din bugetul alocat reabilitării drumului DJ 132, în contextul în care pentru Aeroport ne putem baza în prezent și pe creditul angajat anul acesta, iar pentru drumul județean respectiv urmează să reluăm procedura de licitație. Subliniez că este o măsură temporară, dictată de lipsa acută de fonduri, și atrag atenția că în cazul în care nu se va aproba o rectificare pozitivă la nivelul Guvernului, riscăm să blocăm activitatea unor instituții de ocrotire socială, a unor instituții spitalicești, dar mai ales a proiectelor de investiții proprii”, a puncta președintele CJ Brașov Adrian Veștea.

DGASPC, cele mai mari probleme cu banii

După cum a precizat Adrian Veștea, problema cea mai presantă în momentul de față o constituie asigurarea fondurilor necesare funcționării Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Brașov. Conform prevederilor legale, județul Brașov ar trebui să primească de la bugetul de stat, din cote defalcate de TVA, 90% din totalul cheltuielilor de funcționare a acestei instituții (excluzând investițiile), iar Consiliul Județean Brașov să acopere din bugetul propriu diferența de 10%. La momentul aprobării bugetului județului pe anul 2018, DGASPC a primit din TVA pentru cheltuieli descentralizate doar suma de 25.750.000 lei. Pentru a nu bloca activitatea Direcției, Consiliul Județean Brașov a alocat din bugetul propriu suma de 22.518.000 lei. Astfel, față de cota legală de 90% fonduri alocate de la bugetul de stat și 10% bani din bugetul județului, s-a ajuns în situația ca finanțarea DGASPC să se constituite din 53% fonduri de la bugetul de stat și 47% din bugetul județului.

Rectificarea promisă de Guvern se lasă așteptată

„Toate consiliile județene așteaptă mult-promisa rectificare bugetară prin care să se poată corecta aceste dezechilibre bugetare. Administrația județeană a transmis mai multe adrese pe această temă la Ministerul Finanțelor, însă până în prezent ele au rămas fără o soluționare reală. Nu avem nicio comunicare privind o rectificare pozitivă și ne aflăm în situația în care ajungem la blocaje în derularea activității unor instituții din subordine sau la imposibilitatea continuării unor investiții. Concret, deși am alocat la începutul anului 43% din fondurile necesare funcționării DGASPC, această instituție mai are nevoie de 18.224.000 lei pentru asigurarea cheltuielilor de personal până la sfârșitul anului. Mai exact, DGASPC nu mai poate asigura fondul de salarii începând cu luna septembrie. În acest context, am ajuns la concluzia că este absolută necesară o rectificare bugetară a bugetului propriu, astfel încât să reușim să asigurăm salariile DGASPC pe luna august (4.800.000 lei, fonduri luate din capitolul destinat Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav), cu speranța că între timp guvernul va proceda la rectificarea bugetară mult-promisă”, a subliniat Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov.

Având în vedere că la momentul actual bugetul de 48.268.000 de lei al DGASPC Brașov nu include sumele strict necesare pentru acoperirea cheltuielilor de personal până la sfârșitul anului, respectiv 18.224.000 de lei, autoritățile județene au atras atenția că în cazul în care Guvernul nu va proceda la o rectificare pozitivă și nu va aloca județului Brașov cotele defalcate din TVA pentru finanțarea asistenței sociale, Consiliul Județean Brașov va fi nevoit să suporte din bugetul propriu cheltuielile Direcției, ceea ce va însemna o alocare bugetară de 61,28%, față de 10% cât ar fi trebuit, potrivit prevederilor legale. „Menționăm faptul că din suma necesară DGASPC Brașov în anul 2018, respectiv 66.492.00 lei, 76% reprezintă cheltuielile cu salariile angajaților din toate instituțiile Direcției, iar 24% înseamnă cheltuieli curente pentru funcționare și investiții”, a spus Veștea.

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

2 Comentarii

  1. Miroase a colaps financiar. Aeroportul e din nou cu semnul intrebarii…

  2. Pingback: CJ Brașov mai taie 860.000 de lei de la investiții, ca să-i poată plăti pe medicii și asistenții de la unitatea medicală din Sânpetru - Biz Brasov

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*