Economic, Stiri Brasov

La Brașov se vor construi elicoptere americane: Bell Helicopter a finalizat studiul pentru transferul unei linii de producție la IAR Ghimbav

Joel Best, unul dintre responsabilii companiei americane Bell Helicopter, a declarat că a fost finalizat studiul privind  modul în care se va face transferul de tehnologie către IAR Ghimbav.
Este vorba de 21 de elicoptere de transport UH-1Y Venom şi de 24 de elicoptere de atac  AH-1Z Viper care vor fi produse pentru Armata Română. Modelele pleacă în misiuni în tanderm şi sunt identice cu cele aflate în dotarea puşcaşilor marini din United States Marine Corps.  Mai mult, Joel Best a precizat că în curând se va semna şi memorandumul de întelegere pentru un parteneriat de lungă durată.

Cel mai probabil, cel puţin 45 de elicoptere se vor fabrica la IAR Braşov. Responsabilii Bell Helicopter au declarat în urmă cu mai mult timp că producătorul american este dispus, în funcţie de comenzile primite de la alţi parteneri NATO, să continue fabricarea elicopterelor la Ghimbav şi după finalizarea contractului cu MApN.  

Grad mare de integrare   Oricum, gradul de integrare a producţiei în România va fi unul serios dacă avem în vedere mărimea contractului cu MApN. Concret, directorul general al IAR, Neculai Banea, a declarat că procentul de integrare a producţiei în facilităţile din România este influenţat şi de mărimea comenzii finale făcută de Guvernul României. „Dacă Forţele Aeriene Române vor comanda 24 de unităţi, cum se ştie acum, va fi un grad de integrare în România, chiar şi în industria orizontală, iar dacă se vor comanda 48 de bucăţi, cum ar fi o altă variantă, procentul de piese şi subansamble fabricate în România va fi mult mai mare. Evident, noi ne dorim să integrăm cât mai mult”, arată Neculai Banea   

Oricum, contractul este de tip Guvern-Guvern, asemănător cu cel pentru sistemele de rachetă Patriot şi, conform legii, după ce contractul va fi finalizat şi elicopterele livrate, mentenanţa şi reparaţiile se vor face în România, a precizat Neculai Banea.  

Elicopterele UH-1Y Venom şi AH-1Z Viper au fost concepute în aşa fel încât au comun 85 la sută din piese şi, ca urmare,  operarea lor este foarte economic. În primul rând, stocul de piese de schimb este aproape comun şi deci mai ieftin. Apoi echipele de mentenanţă sunt aceleaşi, iar piloţii pot trece imediat de pe manşa unui Venom, la cea unui Viper.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*