Economic, Stiri Brasov

Afacerile Magnolia Shopping Centre au scăzut anul trecut cu 10%, până la 666.000 de euro. În iarnă, centrul a fost vândut pe 16 milioane de lei

Compania Miller Center, cea care administrează centrul comercial Magnolia Shopping Centre din cartierul Răcădău, a avut afaceri de 3,095 milioane de lei (aproximativ 666.000 de euro) anul trecut, în scădere cu circa 10% față de anul anterior, când raporta un business de 3,384 milioane de lei. Profitul societății a urcat, însă, de la 386.083 de lei la 543.731 lei.

Centrul comercial a fost vândut în ianuarie anul acesta fraților Comăniciu, foștii proprietari ai companiei Delaco, pentru 16,014 milioane de lei, potrivit datelor din Monitorul Oficial. Tranzacția a fost intermediată de compania Coldwell Banker Alpin.

Frații Comăniciu dețineau lichidități după ce anul trecut au vândut încă 20% din acțiunile Delaco către francezii de la Savencia Fromage & Dairy (fost Bongrain). Savencia a intrat în 2010 pe piaţa locală prin preluarea unui pachet de 52% din acţiunile companiei Delaco Distribution, prețul tranzacției fiind evaluat la zece milioane de euro.

La data intrării pe piaţa locală, grupul francez care are acum afaceri de 4,4 miliarde de euro se numea Bongrain, însă din 2015 acţionarii au decis să schimbe numele firmei în Savencia Fromage & Dairy. În prezent, Savencia este al doilea mare jucător pe piaţa brânzeturilor din Franţa şi al patrulea la nivel mondial. Compania este listată pe Bursa din Paris, iar din portofoliul de produse fac parte branduri precum Caprice des Dieux, Geramont sau Milkana.

Fondatorii Delaco – Tudor Comăniciu, Dragoş Comăniciu, Victor Vartolomei şi Romulus Dumitru – mai au în prezent 28% din acţiunile companiei, cel mai mare pachet fiind controlat de Tudor Comăniciu (15,7%), arată datele de la Registrul Comerţului. În urmă cu un an Tudor Comăniciu, 45 de ani, deţinea aproape 27% din acţiunile Delaco.

Delaco Distribution este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a lactatelor, iar în 2016 a avut o cifră de afaceri de aproape 336 de milioane de lei (circa 75 milioane euro), în creştere cu 18% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Profitul net al companiei a avut un ritm de creştere mult mai accelerat, astfel că în 2016 compania a ajuns la un câştig de 32,5 milioane de lei, dublu faţă de anul precedent. Marja de profit a companiei s-a situat la aproape 10%.

Centrul Comercial Magnolia a fost deschis în 2006 în urma unei investiții anunțate de 10 milioane de euro. Un an mai târziu, acesta a fost vândut pe 20 de milioane de euro britanicilor de la Miller Development.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*