Stiri Brasov, Turism

Reclama făcută de Lonely Planet Transilvaniei a dezvoltat turismul activ. Cum l-a ajutat această promovare pe un brașovean să aducă mii de turiști în munții românești

Foto: Active Travel

Transilvania era în titlurile marilor publicaţii din lume în toamna lui 2015, atunci când cel mai mare ghid turistic din lume, Lonely Planet, a notat că este ce mai bună regiune de vizitat în 2016. Iar efectul l-a simţit puternic şi braşoveanul Marian Tirla, ghid montan şi proprietarul agenţiei de turism Active Travel. De la vizite la observatorul de urşi şi până la drumeţii pe munte, la pas sau cu bicicleta, mii de turişti străini vin în continuare la noi să descopere ce în ţările lor s-a pierdut de mult.
„Mă aşteptam la o creştere a numărului de turişti, asta pentru că în 2016, Transilvania a fost nominalizată pe locul 1 în Lonely Planet şi atunci am zis că 2017 cu siguranţă va fi boom-ul. Şi uite că reculul a ajuns şi în 2018 şi duce şi în 2019. La un moment dat o ajungă şi destinaţia noastră la perioada de maturitate şi va mai scădea, dar suntem pe un trend pozitiv. Facem multe ture de câte o zi; patru, cinci ghizi merg în fiecare zi în diferite tururi”, a declarat pentru Economica.net Marian Tirla, ghid şi proprietarul Active Travel. 

Despre ecoul pe care nominalizarea Transilvaniei în topul Lonely Planet l-a avut, Tirla mai spune că „a fost picătura care a umplut, în sensul bun, paharul”. „În general, turiştii caută destinaţii noi an de an, iar România este o destinaţie destul de virgină, unde încă mai poţi să îţi pui cortul cam pe unde vrei în anumiţi munţi, încă avem animale salbatice”, a mai spus ghidul în interviul acordat publicației Economica.

Destinațiile sălbatice, preferate de către turiști

Anul trecut, 2.000 de turişti au cumpărat tururi şi au descoperit Transilvania, alături de ghizi. Acum, când a început sezonul de vacanţe, agenţia a atins deja acest număr, iar Tirla spune că 4.000 de turişti vor cumpăra astfel de experienţe anul acesta.

Cele mai căutate excursii sunt cele pentru Bran, cu castelul şi cetatea Râşnov, excursii la observatorul de urşi, Sighişoara cu Viscri şi Rupea, dar şi drumeţii pe munte, în Piatra Craiului. Poatecea mai spectaculoasă este excursia la observatorul de urşi. „Anul trecut am avut numai la observatorul de urşi 700 de turişti. Având cea mai mare populaţie de urşi bruni din Europa, turiştii caută acest produs, mai ales cei din Vest. E ceva ce ei nu mai au şi văd doar la grădina zoologică”, mai spune Marian Tirla.

Drumeţii prin munţi, ture cu bicicleta

Sunt însă şi turişti străini care caută ceva mai mult, şi care alocă chiar şi două săptămâni pentru aventuri pe munţii din România. Pentru ei, în funcţie de preferinţe, le este aranjată o vacanţă personalizată. Iar pe turele pe munte se merge cu cel mult opt, zece persoane.

Foto: Active Travel

Cei mai mulţi turişti străini vin din ţările anglo-saxone, dar au venit şi din Singapore, China, Japonia, Australia, Kuweit, Africa de Sud, Cipru sau Malta.

Turiştii străini ajung să-şi cumpere vacanţe în munţii româneşti în special de pe internet. „Promovarea e online. 99% dintre ei vin de pe internet. Îi intreb pe toţi cum ne-au găsit şi spun că de pe Tripadvisor, că au citit recenziile. Dar, funcţionează şi partea offline. Agenţia are sediu în centrul oraşului şi sunt străini care intră şi îşi rezervă tururi”.

Americanii de la Lonely Planet recomandă Brașovul ca bază de pornire pentru turismul activ din Transilvania

 

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*