Social, Stiri Brasov

Agenția Metropolitană Brașov încearcă să-i convingă pe părinți să-și trimită copiii la școală pe jos sau cu bicicleta

Agenția Metropolitană a lansat proiectul „School Chance“, de mobilitate școlară, destinat elevilor din Brașov. Pentru început, proiectul se concentrează pe școlile de cartier, unde ar putea fi creată o infrastructură care să reducă pericolele în cazul în care școlarii merg singuri pe jos sau cu bicicleta la sau dinspre școală. 

Pentru început, AMB organizează sesiuni de întâlnire cu profesorii și asociațiile de părinți pentru a căuta soluții la problemele de mobilitate. Întreg proiectul  este gândit după modelul țărilor care au adoptat deja strategii de mobilitate școlară și sprijină politicile de transport care respectă mediul și promovează comportamentele alternative pentru mobilitatea elevilor la și dinspre școală.

„În perioada 2017-2019, derulăm prima etapă a proiectului School Chance. Proiectul vizează schimbul de bune practici între comunitățile locale pe tema mobilității către și dinspre școală. Un pas pe care îl vom face în acest proiect va avea loc pe 20 iunie, când vom avea un atelier cu 4-5 școli din Brașov în primă fază, în care vom încerca să analizăm pentru fiecare școală în parte, tipologia teritorială din zona școlii, să vedem unde apar problemele de mobilitate și care sunt punctele critice de trafic. Vrem să găsim, împreună cu profesorii și părinții, o serie de propuneri de posibile soluții pe care apoi, în perioada veri și la începutul toamnei, să le aducem în fața autorităților publice astfel încât să avem până la sfârșitul anului un set de măsuri punctuale de îmbunătățire a mobilității“, a declarat Cătălin Frangulea, reprezentant AMB.

Proiectul ar putea fi extins la toate școlile din oraș. În Brașov, majoritatea părinilor aleg mașina personală sau transportul public pentru a-și duce copiii la școală, iar elevii din ciclul primar nu sunt obișnuiți să meargă singuri la școală, așa cum se întâmplă în țările civilizate. Mai mult, nu există nici ideea de comuniune: în alte orașe din lume părinții care locuiesc într-un anumit cartier își duc, prin rotație, copiii la școală.

Școlile din cartierul Noua, primele pe harta mobilității școlare

Un prim cartier spre care se îndreaptă coordonatorii proiectului este Noua. „Sigur o să fie în acest proiect școala generală nr. 9, din Noua, pentru că acolo seprăm să avem cel mai mare succes de implementare de măsuri locale. Noua este un cartier suficient de bine așezat, nu este un cartier de tranzit, și acolo sperăm să putem convinge municipalitatea să asigurăm, știu eu, fluxuri de zone, actualmente rutiere, posibil-piteonale, către și dinspe cele trei școli, eventual să amenajăm niște piste de biciclete către școală, care să fie la un standard de securitate confortabil, încât părinții să-și lase copiii să meargă cu bicicleta și dacă în Noua se va putea, sperăm să intrăm în țesutul urban și să încercăm cu alte școli. Momentan încercăm să definitivăm lista acestor școli“, a mai spus coordonatorul proiectului.

Cea mai problematică zonă pare să fie cea a Centrului Istoric, unde sunt înscriși elevi din întreg municipiul, fiind considerate școli de elită. Tocmai de aceea, va fi dificil pentru AMB să găsească soluții de mobilitate școlară pentru elevii care frecventează aceste unități de învățământ. Potrivit AMB, proiectul se concentrează, deocamdată, pe școlile de cartier, urmând ca în a doua etapă să fie luate în calcul și cele din centrul Brașovului. Beneficiile proiectului ar putea fi vizibile în anul școlar următor.

Despre proiect

School Chance – SCHOOL mobility CHAllenge in regioNal poliCiEs –  este un proiect European, cofinanțat de Programul INTERREG EUROPE din European Regional Development Fund (ERDF), care se va derula în perioada ianuarie 2017 – decembrie 2021. Scopul acestui proiect este susținerea unor tipuri de transport mai curat și promovarea comportamentelor alternative în mobilitatea copiilor de la și către școală, precum și în întreaga comunitate școlară, incluzând profesorii, personalul școlii și familiile copiilor.

Poriectul  School Chance include 8 parteneri din 7 țări europene: municipalitatea din Girona (Spania), municipalitatea din Reggio Emilia (Italia), Austria Mobility Research FGM-AMOR (Austria), Guvernul Regional din Cataluña (Spania), Municipalitatea Utrecht (Olanda), Municipalitatea din Gävle (Suedia), Primăria din Gdansk (Polonia) și Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov.

foto: Google

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Un comentariu

  1. Dar legislația rutieră cum veți reuși să o modificați? Acolo scrie clar faptul că este interzisă circulația pe drumurile publice persoanelor cu vârsta sub 14 ani. Pista pentru biciclete este parte a drumurilor publice. Pe de altă parte pe trotuar este interzisă circulația biciclistilor. Foarte frumos proiect, dar hai sa vedem cum se poate implementa legal.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*