Economic, Stiri Brasov

Brașovenii de la Libris, pe locul patru în topul vânzătorilor de carte din România

Compania brașoveană Libris SRL este al patrulea jucător de pe piața comerciaților de carte, cu o cifră de afaceri de 27,4 milioane de lei pe anul trecut. Primii trei comercianți de carte sunt companiile Direct Client Services (Librăriile Cărturești), cu o cifră de afaceri de 87,1 milioane de lei, Compania de Librării București (45,6 milioane de lei) și Blor Retail – Diverta – tot 45,6 milioane de lei.

Primii 10 jucători domină piața, înregistrând afaceri de 299,5 milioane lei, care reprezinta 63% din totalul afacerilor din comerțul cu carte. Dacă ne referim la piața de carte totală, însumând atât editorii cât și librăriile, aceasta este clar concentrată în București – aproximativ 50% din numărul total de companii se află în București, iar 2/3 din totalul cifrei de afaceri la nivel național este generat de companiile din capitală
Cifra de afaceri a editurilor și comercianților de cărți din România va depăși în acest an nivelul de 1,11 miliarde lei, cu 16,2% peste nivelul din 2012, arată estimările specialiștilor. Pe fondul consolidării afacerilor, editorii și comercianții de carte și-au optimizat cheltuielile, astfel că profitul sectorului s-a dublat din 2012 până în prezent, de la 51,3 milioane lei la peste 100 milioane lei, cifră prognozată privind evoluția din 2017, potrivit estimărilor KeysFin. Radiografia business-ului din acest domeniu arată că numărul firmelor s-a păstrat constant în această perioadă, în jurul a 1.000 de edituri și 350 de comercianți. Și numărul angajaților s-a mentinut, în jurul a 5.000, cu mici fluctuații de la an la an, forța de muncă fiind împărțită aproape egal între edituri și lanțurile de librării.
Potrivit analiștilor KeysFin, în intervalul 2012-2016, la nivel național a fost înregistrată o scădere cu aproximativ 20% a numărului de comercianți. În 2016, cei mai mulți comercianți de carte se aflau in București – 21% din totalul la nivel național.

În schimb, comerțul online de carte, atât tiparită, cât și electronică, se dezvoltă puternic, în special ca urmare a politicii de discounturi semnificative, un element puternic de atractivitate pentru cumpărători. Spre deosebire de opțiunea cărților vândute la pachet cu marile cotidiene, de mare succes în achiziție prin anii 2000 pentru marea masă a populației care și-a populat astfel bibliotecile fără să aibă întotdeauna și un obiectiv de lectură efectivă, comerțul online vizează cumpăratori mult mai informați, cărțile devenind astfel mai accesibile pentru aceștia și îndeplinindu-și până la urmă scopul final, fie educațional, fie de recreere. În schimb, librăriile încearcă să compenseze prin alte atuuri, cum sunt evenimentele cu autori, lansări, evenimente pentru copii etc.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*