Armina Popeanu are 28 de ani şi este de profesie arhitect, specializat în design interior, design vestimentar şi styling. În urmă cu trei ani a decis să pună bazele propriului brand, Lyria. Numele dezvăluie şi el ceva din povestea brandului care încă de la început s-a axat pe comercializarea genţilor pictate cu îndemânare şi pasiune de către fondatoare. Datorită picturii ei pe care o imprimă pe fiecare geantă pentru a crea de fiecare dată ceva nou, fiecare piesă să prinde viaţă.
„Am investit la început 2.000 de euro pentru crearea brandului Lyria“, îşi aminteşte ea despre primii paşi în business. În 2015, a cumpărat un mic atelier în judeţul Braşov, unde a pornit producţia internă de genţi. Odată cu crearea propriului atelier, ea a dezvoltat o nouă direcţie şi o nouă imagine pentru brand.
Povești de dragoste pictate pe poșete
„Geanta a fost mereu accesoriul preferat al femeii. Filosofia brandului Lyria se bazează pe felul în care geanta poate vorbi despre personalitatea femeii care o poartă. O geantă devine astfel dintr-o piesă practică, necesară, un accesoriu esenţial, iubit“, a spus Armina într-un interviu acordat Ziarului Financiar. Designerul creează colecţii de genţi, cu nume simbolice precum „Wanderlust“, „Ultralight“, „Ethnos“, „Celebrate Life“, „Blossom“, „Places“ sau „Soul Art“. Şi totuşi, posibilitatea de personalizare merge mai departe. Fiecare client îşi poate spune povestea, iar ea ajunge pictată pe o geantă. Poate fi o amintire, chipul cuiva drag sau, de ce nu, o poveste de dragoste.
Produsele Lyria se vând online, în special pe magazinul propriu care reuneşte modele pictate manual pe piele naturală, modele cu texturi speciale, cu accesorii glam precum paiete, dar şi cu elemente sofisticate precum perle, pene sau volane. În 2016, la atelierul Lyria din Braşov s-au produs peste 5.000 de genţi, de poveşti, iar anul trecut producţia a continuat să crească. Furnizorii principali pentru materia primă sunt din Italia şi Portugalia. Şi tot din afara graniţelor vin şi cele mai multe comenzi.
Prețul mediu al unei genți: 150 de euro
„Peste jumătate din vânzări vin din străinătate, mai ales din Germania şi Suedia“, a precizat Armina Popeanu. Brandul Lyria este prezent şi pe platforma online internaţională etsy.com, unde producători şi designeri din întreaga lume îşi pot expune şi comercializa diferitele obiecte făcute manual. Odată cu relansarea magazinului online, Lyria a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare şi a lansat la finalul anului trecut şi o nouă colecţie numită Sophisticated Chic. Aceasta pune accent pe versatilitatea accesoriului preferat al femeii, oferindu-i acesteia posibilitatea de a avea trei genţi într-una singură. „Colecţia cuprinde şapte tipuri de genţi ce au fost personalizate diferit, cu accesorii variate, astfel că numărul de piese a ajuns la 35.“. În medie, preţul de achiziţie al unei genţi din noua colecţie este de 150 de euro, aceasta având însă trei capace interschimbabile, adică practic trei modele de geantă într-una singură. Pene, perle sau accesorii din piele, toate se asortează cu genţile Lyria. Atât împreună, cât şi separat.