Imobiliare, Timp liber

fwdBV #18: Cum se va dezvolta Brașovul din punct de vedere imobiliar, în următorii ani

Zonele periferice și câmpurile agricole de altădată din jurul Brașovului se transformă, de la o zi la alta, într-un nou oraș.

Dacă zona de lângă vechiul cartier muncitoresc Tractorul a fost prima unde s-a dat tonul în ceea ce privește dezvoltarea imobiliară, acum, și pentru alte margini ale Brașovului au început să fie conturate atât în realitate, cât și pe hârtie proiecte ce vizează construcția de locuințe, spații comerciale sau industriale.

După cum ne-a declarat viceprimarul Brașovului, Barabas Laszlo, zonele cu cea mai mare dinamică în ceea ce privește construcțiile rămân în continuare Tractorul, în special în ceea ce privește construcția de blocuri, dar și Stupiniul, unde se construiesc cele mai multe locuințe individuale. Viceprimarul consideră că un rol important în ceea ce privește dezvoltările imobiliare viitoare o va avea și realizarea unor noi conexiuni rutiere, cum ar fi de exemplu interconectarea zonei Gării cu Tractorul prin construcția unui nou pasaj hobanat sau amenajarea unor noi artere de legătură în cartierul Bartolomeu.

Pe lângă Stupini, zone unde se prefigurează construcția unor noi cartiere de case sunt și Bartolomeul (zona străzii Lânii spre ocolitoare), unde până nu demult erau doar terenuri agricole, dar și zona din vecinătatea cartierului Triaj (strada Narciselor), unde în conformitate cu documentațiile urbanistice existente sunt prevăzute și viitoare dezvoltări industriale pe anumite parcele.

Poiana și Centrul Civic, fără investiții

Cel puțin deocamdată, în ceea ce privește Poiana Brașov, piața construcțiilor a stagnat, după cum ne-a declarat arhitectul șef al Brașovului, Marilena Manolache, zona de centru a stațiunii nemaipermițând dezvoltări de anvergură, iar în Poiana de Jos, unde există oportunități, nu există solicitări în vederea conturării unor noi proiecte imobiliare. În schimb, Drumul Poienii – Warthe este o zonă atractivă fiind propuse câteva noi proiecte rezidențiale, care sunt deocamdată la faza de elaborare a documentațiilor de urbanism. Și Centrul Civic este, cel puțin la acest moment, o zonă neatractivă din punct de vedere imobiliar, chiar dacă cu ani în urmă se anunțau fel de fel de proiecte pentru construcția unor zgârie-nori sau a altor clădiri somptuoase. „Deocamdată, pentru această zonă nu sunt încă prezentate intenții. O să avem în studiu reorganizarea Centrului Civic și din punct de vedere funcțional”, a punctat viceprimarul Barabas.

Condiții mai restrictive pentru dezvoltatori

Și zona străzii Hărmanului este vizată pentru o dezvoltare imobiliară, atât în ceea ce privește construcția de locuințe, cât și de spații comerciale, birouri și alte funcțiuni complementare. Arhitectul șef Marilena Manolache a precizat că ținând cont de solicitările apărute în vederea relansării acestor proiecte, unele dintre ele anunțate încă de acum mai bine de zece ani, membrii Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului le-au cerut proprietarilor care dețin terenuri în aceste zone să își armonizeze proiectele. „Vrem ca prin dezvoltarea acestor proiecte să avem o zonă urbană omogenă demnă de un smart city. Deocamdată, dezvoltatorii nu au venit cu un nou plan care să fie corelat”, a spus arhitectul-șef.

Alte proiecte de regenerare urbană vor demara în perioada următoare în zona străzii Carpaților, pe locul fostei platforme industriale Prefa care a fost demolată acum aproape zece ani și unde a rămas o pârloagă. În acest caz, avizarea Planurilor Urbanistice Zonale pentru noile cartiere a fost condiționată de către edili. „Dezvoltatorilor care intenționează să demareze proiecte imobiliare în această zonă li s-a cerut ca prima fază de dezvoltare să fie corelată cu infrastructura. Pentru toate noile proiecte rezidențiale punem accent pe existența infrastructurii, pentru că apoi ajungem în situația în care oamenii cumpără imagini frumoase de pe internet, dar când ajung efectiv în noua locuință constată că nu au străzi amenajate, spații verzi sau locuri de joacă. Noua optică pune accent pe existența funcțiunilor complementare, de la existența unor locuri de joacă sau terenuri de sport, la facilități pentru educație. Avem cazuri în care dezvoltatorul a conștientizat importanța facilităților la educație pentru un nou cartier și a pus la dispoziția Primăriei terenul necesar pentru construcția unei creșe și a unei grădinițe. Prin existența acestora se pot rezolva și problemele legate de circulație. Se reduce traficul, fiindcă lumea nu mai este nevoită să meargă dintr-o parte în alta a orașului pentru a-și duce copilul la școală sau la grădiniță”, a subliniat viceprimarul Brașovului.

Multe locuințe, prea puține zone de agrement

De cealaltă parte, Barabas Laszlo a precizat că zonele care vor rămâne dedicate sectorului industriei, al prestărilor de servicii și comerțului sunt Șoseaua Cristianului, Calea București sau zona Zizinului – Timiș. „Marea majoritate a parcelelor care sunt acum libere sunt reglementatea deja prin Planuri Urbanistice Zonale. Rămâne la latitudinea beneficiarilor când vor demara efectiv proiectele”, a explicat Barabas.

Dacă pe partea rezidențială se constată o efervescență a dezvoltatorilor pentru noi proiecte, în ceea ce privește dezvoltarea unor zone de agrement, proiectele private, cum a fost de exemplu cel ce viza amenajarea unui teren de golf în Poiana Brașov, au fost trecute pe linia moartă. Singurul proiect pe acest segment este cel pe care îl va derula Primăria Brașov, respectiv de amenajare a unei Săli Polivalente în locul fostului Stadion Municipal.

 

Pentru varianta completă a articolului, detalii AICI.

Cum se va dezvolta Brașovul în următorii ani

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Un comentariu

  1. Ceea ce se dezvolta in zona Coresi (va rog sa NU mai scrieti tractorul, caci este incorect), sunt adevarate PADURI DE BLOCURI, facute cu mare nesimtire. Spre exemplu, ISARAN a blocat pur si simplu prin blocul sau nr. 5 (prin proiectul isaran3), intreaga strada George Calinescu, taindu-le oamenilor privelistea spre Tampa. EFECTIV SI-A CONSTRUIT BLOCUL FIX IN CAPATUL STRAZII. Ar fi putut sa il mute douazeci de metri mai inspre Est si totul ar fi fost ok, dar… nesimtirea este mare.

    Deasemenea, PRIMARIA NU FACE NIMIC: nu tu gradinita, nu tu scoala, NICI MACAR UN PARC ! Ar trebui fosta uzina Rulmentul daramata si facuta PARC. Si mai trebuie si pot peste calea ferata, in zona Dedeman !

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*