Stiri Brasov

Constructorii, vinovați pentru starea proastă a unor drumuri din Brașov. Pe ocolitoare au fost constatate o serie de neconformități care ar urma să fie remediate în această primăvară

După ce Asociația „Construim România”, ce se ocupă de monitorizarea proiectelor de infrastructură din țară, a dat publicității un raport privind situația drumurilor naționale, din care reiese că Direcția Regională de Drumuri Brașov are cele mai multe probleme, reprezentanții Direcției au ținut să facă unele precizări.

Astfel, dacă cei de la „Construim România” au dat drept exemplu negativ atât șoseaua de centură a Brașovului, cât și DN 73, oficialii de la drumuri au precizat că de întreținerea celor două șosele ar trebui să se ocupe constructorii, deoarece sectoarele de drum nu au fost încă predate de aceștia. În ceea ce privește ocolitoarea, aceasta ar urma să fie recepționată în cursul acestui an, după cum au precizat reprezentanții DRDP Brașov. „Recepția a întârziat, pentru că s-au constatat mici neconformități în calitatea lucrărilor, care vor fi remediate tot de constructor în primăvara. Precizăm că toate aceste demersuri revin CNAIR București, cea care a si derulat proiectul și nu intră în atribuțiile DRDP Brașov”, au precizat reprezentanții DRDP Brașov.

De asemenea, aceștia au mai adăugat că DN73, pe toată lungimea lui, face obiectul unui program amplu de modernizare printr-un contract desfășurat de CNAIR cu fonduri europene prin POIM cu o valoare de peste 275 de milioane de lei. „În acest scop drumul a fost predat încă din data de 15 martie 2017 concernului format din asocierea a 4 firme care se ocupa de lucrările de modernizare. Pe toata durata contractului întreținerea drumului revine acestora, inclusiv reparațiile curente pe porțiunile care nu au intrat încă in reparație. De altfel, la notificarea DRDP Brașov antreprenorul a si început un program de reparații pe porțiunile cele mai afectate de gropi”, au explicat cei de la drumuri.

Totodată, în ceea ce privește măsurile de siguranță rutieră, oficialii Direcției de Drumuri au susținut că în cursul anului 2017 pe raza Regionalei Brașov au fost înlocuite peste 4.200 de indicatoare, peste 2.000 de stâlpi și au fost montate peste 7.200 de mijloace auxiliare de semnalizare (balize, butoni reflectorizanți, catadioptrii etc.). În ceea ce privește starea podurilor si podețelor, reprezentanții Direcției de Drumuri au precizat că în programul de reparații curente și reabilitări pe anul 2018 a fost prevăzută înlocuirea completă a 9 poduri, lucrări de reparații la 15 poduri de pe raza regionalei, iar alte câteva zeci vor beneficia de lucrări de întreținere. Ținând cont că una dintre problemele semnalate de către cei de la „Construim România” a vizat și curățenia de pe marginea șoselelor, reprezentanții DRDP Brașov au precizat că angajații celor 37 de Districte și 12 Puncte de sprijin au un program bine pus la punct în ceea ce privește întreținerea și curățarea spațiilor adiacente drumurilor naționale și aduna câteva tone de gunoaie in fiecare săptămâna.

Nu în ultimul rând, reprezentanții DRDP Brașov au ținut să dea asigurări că în ceea ce privește deszăpezire, de doi ani nu se mai folosește nisip, ci doar un amestec de clorură de calciu și sare, având în vedere că, în raportul lor, cei de la „Construim România” au susșinut că nisipul a deteriorat așa-numitele insule de calmare de pe DN 1.

Construim România: Direcția de Drumuri Brașov, cea mai proastă situație din țară

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*