IT, Stiri Brasov

Care sunt companiile de telefonie și de servicii poștale cu cele mai multe reclamații, din cauza serviciilor care lasă de dorit

Numărul reclamaţiilor primite şi soluţionate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a crescut cu aproape 25%, în 2017, până la 3.593, potrivit datelor arbitrului pieţei telecom din România, citate de Agerpres.

Din totalul sesizărilor transmise în cursul anului trecut, cele mai multe (78%) au vizat serviciile de comunicaţii electronice. Pe acest segment, utilizatorii au fost nemultumiţi mai ales de aspecte care ţin de relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, semnalând probleme privind facturarea acestor servicii (20% din totalul reclamaţiilor primite), încetarea contractelor (11%) şi derularea contractelor la distanţă (7%). De asemenea, procesul de portare a numerelor de telefon a fost un motiv de nemulţumire pentru mai mult de 17% dintre reclamanţi, în timp ce 8% dintre sesizări au avut drept subiect probleme generate de aplicarea noilor prevederi europene referitoare la condiţiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spaţiul Economic European (Roam like at home).

De ce companii de telefonie au fost românii cel mai nemulțumiți

Datele ANCOM arată, totodată, că reclamaţiile formulate de către utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporţie de 21%, Telekom România Mobile Communications (19%), Telekom România Communications (15%), RCS&RDS (14%) şi Orange România (12%).

Potrivit sursei citate, în 2017, circa un sfert din totalul reclamaţiilor (22%) înregistrate la ANCOM au avut ca subiect furnizarea serviciilor poştale. Astfel, principalele probleme semnalate de către utilizatori au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor poştale (43% din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciile poştale) şi deteriorarea trimiterilor poştale (24%).

Ce firme de curierat au bulină neagră

Cei mai reclamaţi furnizori de servicii poştale au fost, anul trecut, Urgent Cargus (45% din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciile poştale), Fan Courier şi Compania Naţională Poşta Română (câte 12% fiecare).

ANCOM precizează că poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor sau nu respectă legislaţia din acest domeniu, nu includ anumite informatii în contracte sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă.

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Un comentariu

  1. Pentru Urgent Cargus 43% din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciile poştale cred ca e prea putin.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*