IT

Schemă de ajutor de stat pentru ca programatorii să își păstreze veniturile nete

Companiile care au angajaţi ale căror venituri sunt scutite de impozitul pe venit – aşa cum sunt anumite categorii de programatori – vor putea aplica la o schemă de ajutor de stat valabilă în perioada 2018-2020 cu un buget total de 300 mil. lei, proeictul fiind lansat pentru ca aceste categorii de salariaţi să nu primească venituri mai mici odată cu trecerea contribuţiilor aferente angajatorului către angajat. Când a lansat Revoluţia fiscală Ministerul Finanţelor nu a realizat că decizia va lovi în programatorii care sunt scutiţi de impozitul pe venit şi nu a găsit o altă soluţie pentru a rezolva problema care afectează circa 30.000-35.000 de programatori decât această procedură birocratică – o schemă de ajutor de stat.

„În conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat, Guvernul a aprobat astăzi, prin Memorandum, declanşarea procedurilor necesare pentru instituirea unei scheme de ajutor de minimis pentrun pentru întreprinderile cu angajaţi ce beneficiază de scutiri la plata impozitului pe venit, conform art. 60 din Codul fiscal, astfel încât să se menţină acest statut fiscal special, iar salariile nete pentru salariaţii din această categorie să nu fie diminuate în contextul transferului contribuţiilor aferente angajatorului către angajat, începând cu 1 ianuarie 2018”, a anunţat Guvernul.

Comunicatul executivului nu precizează când anume va fi finalizată elaborarea schemei de ajutor de stat. “Ulterior aprobării acestui memorandum, se va elabora şi aproba schema de ajutor de minimis prin hotărâre de Guvern care va cuprinde şi procedurile necesare de accesare a acestui tip de ajutoare de minimis de către întreprinderile care au angajaţi din domeniul IT (programatori), cercetare-dezvoltare, persoane fizice cu handicap grav sau accentuat şi angajaţi sezonieri.”

Conform Guvernului, principalele caracteristici ale schemei de ajutor de minimis sunt următoarele:

* Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de minimis, în care se vor emite decizii de aprobare a cererilor pentru finanţare şi vor fi efectuate plăţile, va fi 2018-2020, iar numărul total estimat de beneficiari pe întreaga durată de valabilitate este de 8.760 de întreprinderi, cu o medie anuală de 2.920 de beneficiari.

* Ajutorul de minimis urmează să fie acordat sub formă de sume nerambursabile, alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice, în baza unor decizii de aprobare a cererilor de finanţare. Bugetul total prevăzut pentru acordarea acestui ajutor de minimis este de 300 milioane lei, sumă repartizată în mod egal pentru cei trei ani calendaristici ai perioadei de valabilitate a schemei de ajutor.

* Beneficiarii măsurii de finanţare trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe criterii, inclusiv cel de a avea angajaţi în baza unor contracte de muncă cu normă întreagă valabile în luna decembrie 2017, care beneficiază de scutiri în baza art. 60 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*