Americanii de la Starbucks vor deschide săptămâna viitoare a doua locaâție din Brașov, în Piața Sfatului, ne-au declarat reprezentanșii companiei. „Am analizat mai multe posibile locații, toate în centrul Brașovului, inclusiv pe strada Republicii, dar ne-am dorit foarte mult să fim în Piața Sfatului”, spun sursele citate.
De altfel, Starbucks a mai fost interesată să deschidă o cafenea în Piața Sfatului în urmă cu patru ani, neajungând însă la o înțelegere cu proprietarul spațiului cu care negocia, Biserica Evanghelică.
Americanii de la Starbucks au negociat atunci timp de câteva luni cu Biserica Evaghelică din Braşov închirierea unui spaţiu de peste 200 de metri pătraţi situat în Piaţa Sfatului. Deşi chiria era una modică pentru zona respectivă, de 7.000 de euro pe lună pentru spaţiul amintit, business-ul a fost anulat de reprezentanţii chiriaşului pe motiv că cei care deţin franciza Starbucks în România au amânat semnarea contractului mai mult de două luni. Ironia sorții este că Starbucks va deschide noua locație în chiar acel spațiu avut în vedere acum patru ani.
Amânarea semnării contractului a fost, însă, motivată de restructurarea managementului.
În primăvara lui 2019, Starbucks va deschide cea de-a treia locație din Brașov, în centrul comercial AFI, care se construiește în Centrul Civic. „Este posibil să mai deschidem în Brașov și alte locații, dar depinde foarte mult de modul în care se va dezvolta Brașovul”, ne-au mai declarat oficialii companiei.
Istoria brandului Starbucks
Istoria Starbucks a început să se scrie în 1971 (sub denumirea iniţială “Starbucks Coffee, Tea and Spice”), însă abia zece ani mai târziu se poate vorbi de Starbucks alături de părintele său spiritual, Howard Schultz. La acea vreme vicepreşedinte al unei companii producătoare de echipamente electrocasnice, Schultz a remarcat o mică firmă din statul Washington care comanda în cantităţi mari un anumit tip de boabe de cafea şi pentru a-şi satisface curiozitatea, s-a aventurat până în nord-vestul New York-ului. În scurt timp, mai exact în 1982, a devenit directorul diviziei de retail şi marketing al Starbucks.
Într-una dintre călătoriile sale de afaceri din Milano, impresionat de expresso bar-urile italiene, şi-a propus să creeze o experienţă similară şi în Statele Unite, cafeaua espresso devenind elementul esenţial al viziunii lui Schultz. Însă şefii săi nu au fost cuprinşi de acelaşi entuziasm, ceea ce l-a determinat pe Schultz să părăsească Starbucks în 1985 şi să întemeieze propria companie, Il Giornale. Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis să îşi vândă afacerea, oportunitate pe care Schultz nu avea cum să o rateze şi pentru care a plătit 3,8 milioane de dolari.
Sub conducerea lui Howard Schultz, Il Giornale şi-a schimbat numele în Starbucks, şi a început rapida expansiune în toate colţurile Statelor Unite. În 1992, anul listării companiei la bursă, reţeaua Starbucks numără deja 165 de locaţii.
Prima filială din afara ţării a fost inaugurată în 1996, la Tokyo, iar în 1998 Starbucks a pătruns şi pe piaţa europeană, primele locaţii fiind inaugurate în Marea Britanie. Starbucks este povestea celei mai rapide creşteri din retail din întreaga istorie, depăşind chiar şi McDonald’s din acest punct de vedere.