„Am înregistrat o creştere semnificativă a traficului de pasageri pe piaţa din România, unde suntem cea mai mare linie aeriană, chiar mai mare ca Tarom. Am ajuns la 6,1 milioane de pasageri în ianuarie-octombrie, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut. Având în vedere capacităţile noi alocate, estimăm pentru anul viitor o creştere cu 18% a numărului de pasageri“, a declarat Josef Varadi, unul dintre cei mai puternici executivi din industria aeriană.
Compania Wizz Air a publicat ieri rezultatele din prima jumătate a anului fiscal în curs (aprilie – 30 septembrie), transportând la nivel internaţional 15,62 milioane de pasageri, faţă de 12,5 milioane de pasageri în perioada similară a anului trecut. Veniturile s-au ridicat la 1,1 miliarde de euro în aprilie-septembrie anul acesta la nivel internaţional, în creştere cu 24,8% faţă de perioada similară a anului trecut. Marja de profit s-a menţinut la 25,1%, similară cu cea din prima jumătate a anului fiscal trecut, mai arată raportul. În prima jumătate a anului fiscal în curs compania aeriană Wizz Air a lansat 57 de rute noi şi a ajuns la peste 550 de rute din 43 de ţări şi 28 de baze, se mai arată în raportul companiei. Vârsta medie a aeronavelor este de 4,5 ani, operând una din cele mai „tinere“ flote din Europa.
Varadi nu a făcut publice datele legate de cifra de afaceri a Wizz Air în România.
România este una din cele mai mari pieţe pentru low-costul Wizz Air, potrivit lui Varadi, care vede potenţial mare de dezvoltare şi pentru următorii cinci ani având în vedere dimensiunea ţării şi numărul de locuitori. „Am crescut operaţiunile pe Iaşi şi pe Cluj, al doilea aeroport deschis după Bucureşti, vom continua să adăugăm capacităţi noi.“
Low-costul, cu sediul la Budapesta, a avut o expansiune accelerată pe piaţa locală, lansând noi curse şi crescând frecvenţa de operare pe cele existente.
Compania a devenit liderul pieţei aeriene locale în 2011, când a depăşit ca trafic compania de stat Tarom, reuşind să se extindă an de an. De atunci, Wizz Air şi-a crescut traficul de pasageri anual şi a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 35%..
Anul trecut, compania a transportat peste 5,5 milioane de pasageri pe rutele sale din România anul trecut, în creştere cu 23% faţă de anul anterior.
În România, reţeaua Wizz Air este acum compusă din zece aeroporturi, după ce compania a deschis anul trecut două noi baze, la Iaşi şi Sibiu, şi a adăugat două noi aeroporturi, Satu Mare şi Suceava, pe harta zborurilor.
Pe piaţa locală, Wizz Air concurează cu Blue Air, Ryanair dar şi cu compania de stat Tarom. Companiile low-cost au avut o dezvoltare puternică în ultimii ani, reuşind să muşte aproape 60% din piaţa aeriană. Principalul competitor, Blue Air, a transportat 3,88 milioane de pasageri în primele nouă luni din acest an, faţă de 2,6 milioane de pasageri în perioada similară a anului trecut.
Pe toată piaţa, în prima jumătate a acestui an, peste 9,3 milioane de români şi străini au călătorit din şi spre România cu aeronavele companiilor aeriene.
Traficul de pe cele 17 aeroporturi din ţară a crescut anul trecut cu peste 23% şi a ajuns la 16,4 milioane de pasageri, conform datelor Asociaţiei Aeroporturilor din Romania.
În acest an traficul ar putea depăşi 20 de milioane de pasageri.