Social, Stiri Brasov

Ungurii de la Wizz Air sunt primii care anunță că vor să decoleze de pe Aeroportul de la Brașov

József Váradi, CEO al Wizz Air, liderul pieţei aeriene locale, spu­ne că în primele zece luni din acest an compania a transportat 6,1 milioane de pasageri pe piaţa din România, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut, iar până la final de an traficul va depăşi nivelul de 7 milioane de pasageri, aşa cum a prognozat la început de an. Acesta a explicat că este cu ochii pe ceea ce se întâmplă la Brașov în ceea ce privește aeroportul și compania pe care o conduce este interesată de a dezvolta operațiuni aici.
„Luăm în calcul fiecare aeroport din România, urmărim Braşovul de multă vre­me şi în cazul în care se va deschide luăm în considerare să avem operaţiuni aici. În ceea ce priveşte dezvoltarea in­fra­structurii aeriene, cred că se poate face mai mult, am văzut investiţii pe aero­por­turile regionale. Cred că focusul ar trebui pus pe dezvoltarea infrastruc­tu­rii de ba­ză, de aterizare, s-a pus accent pe facilităţile oferite în aeroporturi pentru pasageri“.
De 25 de ani autorităţile locale încearcă să dezvolte un aeroport în ju­deţul Braşov, la Ghimbav, dar în prezent s-a construit doar pista, deşi acest aeroport este aşteptat de operatorii aerieni şi de jucătorii din turism.

„Am înregistrat o creştere semnifi­ca­tivă a traficului de pasageri pe piaţa din România, unde suntem cea mai ma­re linie aeriană, chiar  mai mare ca Tarom. Am ajuns la 6,1 milioane de pasa­geri în ianuarie-octombrie, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut. Având în vedere capacităţile noi alocate, estimăm pentru anul viitor o creştere cu 18%  a numărului de pasageri“, a decla­rat  Josef Varadi, unul dintre cei mai puternici executivi din industria aeriană.

Compania Wizz Air a publicat ieri re­zultatele din prima jumătate a anului fis­cal în curs (aprilie – 30 septembrie), trans­­portând la nivel internaţional 15,62 mi­lioane de pasageri, faţă de 12,5 milioane de pasageri în perioada similară a anului trecut. Veniturile s-au ridicat la 1,1 mi­liarde de euro în aprilie-septembrie anul acesta la nivel internaţional, în creştere cu 24,8% faţă de perioada similară a anului trecut. Marja de profit s-a menţinut la 25,1%, similară cu cea din prima jumătate a anului fiscal trecut, mai arată raportul. În prima jumătate a anului fiscal în curs compania aeriană Wizz Air a lansat 57 de rute noi şi a ajuns la peste 550 de rute din 43 de ţări şi 28 de baze, se mai arată în raportul companiei. Vârsta medie a aeronavelor este de 4,5 ani, operând una din cele mai „tinere“ flote din Europa.

Varadi nu a făcut publice datele legate de cifra de afaceri a Wizz Air în România.

România este una din cele mai mari pieţe pentru low-costul Wizz Air, potrivit lui Varadi, care vede potenţial mare de dezvoltare şi pentru următorii cinci ani având în vedere dimensiunea ţării şi numărul de locuitori. „Am crescut operaţiunile pe Iaşi şi pe Cluj, al doilea aeroport deschis după Bucureşti, vom continua să adău­găm capacităţi noi.“

Low-costul, cu sediul la Budapesta, a avut o expansiune accelerată pe piaţa locală, lansând noi curse şi crescând frecvenţa de operare pe cele existente.

Compania a devenit liderul pieţei aeriene locale în 2011, când a depăşit ca trafic compania de stat Tarom, reuşind să se extindă an de an. De atunci, Wizz Air şi-a crescut traficul de pasageri anual şi a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 35%..

Anul trecut, compania a transportat peste 5,5 milioane de pasageri pe rutele sale din România anul trecut, în creştere cu 23% faţă de anul anterior.

În România, reţeaua Wizz Air este acum compusă din zece aeroporturi, după ce compania a deschis anul trecut două noi baze, la Iaşi şi Sibiu, şi a adăugat do­uă noi aeropor­turi, Satu Mare şi Suceava, pe harta zborurilor.

Pe piaţa loca­lă, Wizz Air concurează cu Blue Air, Ryanair dar şi cu compania de stat Tarom. Compa­niile low-cost au avut o dez­vol­tare pu­ter­nică în ultimii ani, reuşind să muşte aproa­pe 60% din piaţa aeriană. Prin­ci­palul competitor, Blue Air, a transportat 3,88 mi­lioa­ne de pasageri în primele no­uă luni din acest an, faţă de 2,6 mi­lioane de pa­sa­geri în perioada similară a anului trecut.

Pe toată piaţa, în pri­ma ju­mă­tate a aces­tui an, peste 9,3 mi­lioane de români şi stră­ini au că­lătorit din şi spre Ro­mâ­nia cu aero­na­vele com­paniilor aeriene.

Traficul de pe cele 17 ae­ro­porturi din ţară a crescut anul trecut cu peste 23% şi a ajuns la 16,4 milioane de pasa­geri, conform datelor Aso­cia­ţi­ei Aeroporturilor din Romania.

În acest an traficul ar putea depăşi 20 de milioane de pasageri.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*