Stiri Brasov

CJ Brașov a primit oficial cele 32 de milioane de euro pentru refacerea a peste 53 de km de drum, care fac legătură pe sub munte cu Transfăgărășanul și rețeaua TEN-T

Reprezentanții Agenției de Dezvoltare Regională Centru au semnat astăzi la Brașov contractul de finanțare pentru proiectul de reabilitare a drumului „de sub munte”, în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro. Aceștia sunt primii bani europeni pe care Consiliul Județean Brașov îi primește pentru reabilitarea infrastructurii rutiere.

 Valoarea totală a proiectului „Modernizare drum interjudeţean DJ 104A, DJ 105C și DJ 105P – format din DJ 104A, km 0+000-45+000, DJ 105C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800” este de 146.864.245,94 lei, din care cheltuieli totale nerambursabile – 141.522.749,92 lei, contribuția proprie a Județului Brașov la cheltuielile eligibile – 2.888.219,39 lei, și cheltuieli totale neeligibile – 2.453.276,63 lei. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 – Axa prioritară 6 Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională. „Este vorba despre primii bani europeni destinați drumurilor judeţene care ajung la Braşov, din 1990 încoace. Cu acest proiect, în valoare de aproape 33 de milioane de euro, intrăm în linie dreaptă, iar anul viitor vom trece la lucrările propriu-zise. Un alt proiect, realizarea drumului interjudețean Brașov – Covasna, este în evaluare la ADR Centru și avem toate şansele să fie declarat eligibil și să accesăm alte 25 de milioane de euro. Dacă din punct de vedere guvernamental, Brașovul a fost văduvit de alocarea unor finanțări, ne-am preocupat să fructificăm oportunitatea oferită de aceste programe europene. Sper ca acest proiect să mai atragă și semnarea altora”, a precizat Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov. Lucrările de modernizare a drumului „de sub munte” se vor încheia în 2021. 

Un drum care va descongestiona traficul pe DN 1

Proiectul vizează modernizarea drumului interjudețean DJ 104A, în legătură cu DJ 105C și DJ 105P, pe o lungime lungime totală de 53,01 km (din care 49,039 km realizați cu fonduri POR și 4 km modernizați din fondurile proprii ale Județului Brașov). Drumul străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria și Ucea de Sus. Pe lângă înnoirea structurii rutiere și a suprafeței carosabilului, realizarea acostamentelor, a drumurilor laterale, a trotuarelor și a canalizării, amenajarea unor stații de transport public de călători, construirea de poduri și podețe, precum și asigurarea elementelor de siguranță a circulației pe întreaga sa lungime, modernizarea drumului „de sub munte” va asigura conectivitatea cu rețeaua TEN-T și descongestionarea traficului de pe DN 1 Sibiu – Brașov, având în vedere el că facilitează legătura Brașovului cu județele limitrofe. Totodată, acest drum modernizat va face legătura între DN 1/E 68 și DN 7C (Transfăgărășan), la Cârțișoara.

Concret, la finele proiectului vom avea:

  • 49,039 km de drumuri județene modernizate și conectate la TEN-T (DJ 104A – 45,525 km; DJ 105C – 2,173 km; DJ 105P – 1,341 km), 64.422 mp de acostamente și 16.280 mp de drumuri laterale;
  • 884 mp de trotuare și 21 de stații de transport public realizate;
  • 665 metri de parapete metalice direcționale, 70 de indicatoare rutiere cu lumină galbenă intermitentă, 6 oglinzi rutiere, 1.534 de indicatoare și stâlpi rutieri, 10.224 metri de benzi rezonatoare montate, 158,48 km de marcaje longitudinale și 2.704 mp marcaje rutiere transversale realizate;
  • 15 poduri, 105 podețe transversale, 164 podețe drumuri laterale și 401 podețe de acces modernizate.

Unul dintre cei mai grei pași a trecut: exproprierile

După cum a precizat administratorul public al județului, Daniel Gligoraș, în perioada imediat următoare, executivul Consiliului Județean va realiza procedurile de achiziție a serviciilor de management execuție investiție, verificare tehnică, audit financiar, informare și publicitate, urmând ca ulterior să dea ordinul de începere pentru întocmirea proiectului tehnic al investiției. După finalizarea proiectării va fi demarată achiziția execuției lucrărilor și a serviciului de asistență tehnică de supraveghere a lucrărilor. Gligoraș a precizat că unul dintre cei mai grei pași în vederea accesării banilor europeni a fost efectuarea exproprierilor necesare, ținând cont că șopseaua traversează 9 localități.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*