Stiri Brasov

Un nou obstacol în calea proiectului aeroportului de la Ghimbav: un certificat de urbanism întârziat

Consiliul Județean Brașov a semnat în data de 26 mai 2017 contractul privind realizarea Proiectului Tehnic pentru Calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare -debarcare și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav. Proiectantul, firma Search Corporation din București, avea termen, conform contractului, 75 de zile să realizeze întreaga documentație, astfel încât aceasta să fie definitivată în data de 12 august, numai că s-a poticnit din cauza birocrației și a fost nevoit să ia o vacanță. După cum a declarat directorul general din Consiliul Județean Brașov, Mihai Pascu, întreaga procedură a fost blocată de un certificat de urbanism.

„Proiectantul și-a respectat toate termenele convenite, predând unele materiale chiar și înainte de datele stabilite. A fost însă o perioadă de întrerupere a contractului, pentru că Primăria Ghimbav a eliberat certificatul de urbanism cu aproximativ două luni întârziere. Din punctul meu de vedere, este inadmisibil  să dureze atât. Vorbim de un certificat de urbanism, nu de o autorizație de construire, iar investiția este una de importanță regională”, a explicat Mihai Pascu. Pentru realizarea proiectului tehnic aferent celorlalte suprafețe de mișcare de la aeroport, ținând cont că până în prezent a fost construită doar pista (finalizată încă din 2014), CJ Brașov va plăti firmei Search Corporation suma de 398.609,92 lei fără TVA. Chiar dacă pista a fost finalizată încă din toamna lui 2014, lucrurile nu au mai avansat pe șantierul aeroportului brașovean, deoarece abia în luna noiembrie a anului trecut a fost claridficată situația juridică a terenului pe care este construit obiectivul, prin promulgarea de către președintele României a unei legi privind transferul suprafeței de teren în proprietatea CJ Brașov din proprietatea Institutului Cartofului, care îl deținea de fapt în acte.

De asemenea, în prezent, este în curs de derulare și licitația privind realizarea unui studiu de fundamentare  care să analizeze situația actuală şi variantele posibile pentru finanţarea, finalizarea şi operarea Aeroportului Brașov. Directorul general al CJ Brașov a precizat că la această licitație au fost depuse două oferte, acestea fiind acum în curs de evaluare. „Tot prin acest studiu vor fi evidenţiate şi riscurile ce pot surveni într-un interval de minimum 25 de ani pentru autoritatea contractantă. În baza studiului de fundamentare, Consiliul Judeţean Braşov va analiza şi va decide în plenul său care este varianta cea mai favorabilă pentru autoritatea administraţiei publice judeţene, în scopul finalizării şi operării obiectivului de investiţii”, a precizat Mihai Pascu. Costul estimat în vederea realizării acestui studiu este de 336.134 lei, fără TVA și ar trebui finalizat în termen de 45 de zile de la data semnării contractului.

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Un comentariu

  1. Dacă nici la un proiect de asa anvergură și importanța autoritățile nu își fac treaba, cred că e rea vointa și nu vom progresa. Păcat de locurile frumoase din zona, ce nu vor fi exploatate la adevărata lor valoare din lipsa infrastructurii. Deși economia locală se misca, singurul domeniu care poate ridica mai mult judetul și zona este turismul.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*