Turism

3,25% din turiștii de pe litoral provin din Brașov

Mai mult de 36% din turiștii care au ajuns în acest sezon pe litoralul românesc provin din București, în timp ce din județul Timiș sunt 5,2%, din Cluj – 5%, din Prahova aproape 4%, din Argeș – 3,8%, iar din Iași 3,5%. La polul opus se află județele Tulcea, Mehedinți și Sălaj, care, împreună, nu acoperă nici măcar 1% din totalul turiștilor, potrivit unui studiu realizat pe un eșantion de peste 32.000 de rezervări de către portalul litoralulromanesc.ro, agenția care susține că trimite cei mai mulți români în vacanțe la Marea Neagră. În topul pe județe din punct de vedere al numărului de turiști la mare în perioada 1 mai – 30 iunie 2017, conduce detașat Bucureștiul, cu mai mult de 36% din total. Locul secund este ocupat de județul Timiș (5,24%), urmat de Cluj (4,96%), Prahova (3,98%), Argeș (3,8%), Iași (3,54%) și Brașov cu 3,25%. După acest pluton al „fruntașelor”, pe listă urmează câteva județe cu ponderi între 2,2 și 2% (Bacău, Dolj și Hunedoara). La coada clasamentului se situează județele Tulcea (0,16%), Mehedinți (0,34%) și Sălaj (0,35%). Media sejurului este 4,4 zile pentru turiștii bucureșteni și 5,2 zile pentru ceilalți. Sunt bucureșteni care vin chiar și de cinci ori pe an la mare, în timp ce, în general, turiștii din țară ajung o singură dată pe an pe litoral.

Cei mai mulți dintre bucureștenii care vin la mare sunt tineri, cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani și preferă nordul stațiunii Mamaia, cu hoteluri de calitate superioară și, implicit, mai scumpe. Tarifele din jumătatea de nord a stațiunii Mamaia, începând cu zona Cazino, sunt mai mari cu cel puțin 15% față de cele din sudul stațiunii și cu până la 30% peste cele din sudul litoralului.
Referitor la ceilalți turiști, cu cât aceștia locuiesc mai departe de litoral, cu atât crește media sejurului. Timișorenii, clujenii, maramureșenii petrec, în general, sejururi la mare de 7-10 sau chiar 14 zile.

Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, este o companie cu capital integral privat românesc, care a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 15 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul – 6,170 milioane de lei, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism). Prin intermediul agenției au ajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 80.000 de turiști. Portalul promovează peste 400 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*