Stiri Brasov

Soluția de consolidare a pilonilor degradați ai vechiului Pasaj Fartec este încă în așteptare. Traficul rutier se va deschide în zonă abia în aprilie 2018

Proiectul de reabilitare a vechiului Pasaj Fartec avansează destul de greu, acesta fiind închis traficului rutier din luna aprilie 2016, de când s-a început decopertarea infrastructurii. Dacă pe timp de iarnă nu s-a putut lucra, un alt impediment a fost descoperirea unor degradări la piloni, care nu fuseseră incluse în proiectul inițial.

Astfel, pentru reluarea lucrărilor, care au fost sistate pe timp de iarnă, a fost nevoie de semnarea unui nou contract pentru asistență tehnică, lucru care s-a întâmplat abia la jumătatea lunii mai. Reprezentanții Primăriei au susținut că acum se lucrează la desfacerea rosturilor de la primii patru piloni (pile) de susținere, unde s-au constatat probleme. „Aceste lucrări care sunt estimate a dura două săptămâni, se derulează sub asistența proiectantului. După ce se desfac rosturile și se constată deficiențele exacte, proiectantul trebuie să vină cu soluția de consolidare a acestor piloni. După identificarea acestor soluții, se va intra în regimul normal de lucru pentru acest pasaj”, a explicat viceprimarul Brașovului, Barabas Laszlo.

Costul de reabilitare a pasajului, care a fost construit în 1971, este de 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, lucrările fiind executate de firma Sopmet SA București în asociere cu SC Consal SRL din Brașov. Conform contractului inițial semnat în toamana lui 2015, lucrările ar fi trebuit să se încheie la 1 septembrie 2017, dar ținând cont de problemele apărute pe parcurs, termenul de finalizare s-a prelungit până în aprilie 2018. În prezent, traficul rutier se desfășoară pe câte o bandă pe sens pe noul pasaj.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

2 Comentarii

  1. Munteanu Ovidiu

    Amânarea costă mai mult. Am vazut zi de zi cum au făcut la pasajul Zizin. Mai bine demolati pilonii și construiți alții noi.

  2. În alte țări un pasaj de dimensiunile celui de la Fartec se construiește de la zero în maxim o lună. La noi durează de mai mult de un an jumătate “reparația”. Trec zilnic pe sub pasaj și văd degradarea lucrării. Nu știu dacă cineva din administrație și a pus problema dacă este sigur să se traverseze pe sub pasaj a traficului destul de intens între anumite ore. Planșeele sunt decopertate cu structura expusă și tăiată, stâlpii sunt slăbiți și săpați la bază. Vibrațiile din trafic și infiltratiile de la apă pot cauza o catastrofă dacă un stâlp subrezit se deplasează sub greutate. S-a ținut seama de acest lucru? Sigur nu, altfel pasajul era deja reparat.
    Și mai e o problema, soluția tehnică aleasă de a repara structura veche mi se pare nesigură, costisitoare și consumatoare de timp. Probabil că o soluție mai bună era refacerea completă a stâlpilor și a planșeului.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*