Economic

Ecopack a produs ambalaje de carton de peste 26 de milioane de euro anul trecut

Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav, controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 117,6 milioane de lei (peste 26 milioane de euro), în uşoară creştere faţă de anul anterior.

Compania a estimat pentru acest an o creştere de 5-10% a afacerilor, potrivit unor informaţii furnizate anterior. Aşteptata creştere a consumului datorată majorării pensiilor şi salariilor ar putea fi un factor de influenţă asupra pieţei. Dispunem în prezent de 189 de angajaţi şi intenţionăm să mai recrutăm încă 23 de oameni în acest an”, a declarat Remus Crăciun, general manager al companiei Ecopack.

Printre companiile de pe plan local pentru care Ecopack produce ambalaje din carton ondulat se numără Heineken, Coca-Cola, Starbev, Tuborg, Metro, Lidl, Carrefour, REWE, Mega Image, Caroli sau Hochland, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii Ecopack. Zilnic, de pe liniile de producţie ale fabricii din Ghimbav ies un milion de cutii de carton şi, per total, doar 2%-3% ajung pe pieţe externe precum Bulgaria, Grecia sau Ungaria, restul rămanand în ţară.

Capacitatea de producţie a fabricii Ecopack din Ghimbav este de aproximativ 100 mil. mp de ambalaje de carton pe an, principalii clienţi fiind companiile multinaţionale care au fabrici în Romania, dar şi firmele cu capital autohton. Peste jumătate din producţia de ambalaje a Ecopack merge în industria bunurilor de larg consum (alimente, băuturi, produse de igienă personală), însă compania are clienţi şi din industriile electronică, electrotehnică, de piese şi subansambluri auto.

Ecopack a început să exporte ambalaje pentru produse proaspete în Grecia, Moldova şi Bulgaria, potrivit unor declaraţii anterioare ale companiei. 

Ecopack vinde însă şi o pondere importantă din producţie intermediarilor, acelor companii mici care cumpără doar plăci de carton de la marile fabrici şi care produc în unităţi “de casă” ambalaje în general pentru companiile medii şi mici (care cer volume mai mici de ambalaje).

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*