Stiri Brasov

Afaceri tinerești. Trei tineri au inventat pizza la con și vor să cucerească piața de food to go

Clienții o asociază cu celebra shaorma, alții spun în glumă că e înghețată. Vorbim despre cel mai nou produs de food to go din Brașov și chiar din România, pizza la con, introdusă pe piața de la noi de trei tineri îndrăzneți din Brașov.

Inventatorul pizza s-ar putea simți mândru de creativitatea a trei tineri din Brașov care au găsit o nouă modalitate de a servi cel mai cunoscut produs din lume, pizza. Ei au deschis în Brașov o „altfel” de pizzerie, în care ingredinetele clasice sunt puse în aluat care ia forma unui con ce poat fi mâncat pe stradă, în drum spre serviciu sau școală. Victor Morariu, Stefania Ilie și Dragoș Marin au muncit patru ani pentr a-și vedea visul implinit. Victor, în vârstă de 26 de ani este cel care a găsit ideea pe un site din străinătate, pe vreamea când era student. Prima dată a privit-o ca pe o glumă, dar ușor, ușor a început să se gândească din ce în ce mai serios să o pună în practică. Avea la vremea aceea de ales între a pleca din țară cu o bursă de studii și între a sta acasă să încerce o afacere. Așa că a împărtășit ideea prietenilor  lui cei mai buni, Dragoș și Ștefania și de aici a început totul. „Tot timpul am fost atras de afaceri și mi-a dorit un business al meu. Am mers la cursuri, citesc foarte mult în domeniu. Merg pe principiul că trebuie să-mi aduc contribuția cu ceva în societate. Poate nu este afacerea vieții mele, e însă un început. Mizez pe faptul că este o idee originală, nemaîntâlnită în România. Și mai mizez pe ceva, tratez clientul așa cum aș vrea să fiu și eu tratat și cred că asta aduce valoare adăugată produsului nostru”, mărturisește Victor Morariu, co-proprietarul afacerii.

Afacere fără plan de afaceri

Ștefania și Dragoș au plecat în străinătate pentru a face rost de bani ca să pună în practică visul, iar Victor s-a interesat de toți pașii pe care ar trebui să-i urmeze ca să deschidă afacerea. Trei ani muncit cei doi tineri peste hotare, mai exact într-un hotel din Insulele Bermude, până când au strâns o sumă suficientă ca să înceapă afacere. Cei trei tineri au investit 15.000 de euro într-un mixer de framântare, o presă conică, o vitrină rece și una caldă, au închiriat un spațiu în centrul Brașovului și au pornit la drum. Fără plan de afaceri și fără birocrație. „Eu am o convingere și anume că tinerețea este atuu-ul nostru, așa că dacă eșuăm putem să o luăm ușor de la zero. Eu am stat în Italia 7 ani și acolo am descoperit adevăratul gust al pizzei, așa că încerc să mă folosesc de experiența anterioara. La început, în schimb, nu știam nimic despre aluat, dar acum suntem ca niște bunicuțe, știm toate secretele și putem chiar să dăm lecții despre asta”, a declarat Dragoș Marin, co-proprietar Pizza la Con. Ștefania este responsabilă cu promovarea produsului. Experiența muncii în străinătate o ajută să înțeleagă piața pe care activează și să țină cont de consumatori. „E un pic mai greu plecați din țară, departre de familie, prieteni, dar e clar că ne vedem retrași în România și nu în altă parte. Investim multă energie și pasiune în afacerea asta. Încercăm să cerem feed-back de la clienți și suntem foarte fericiți când îl primim. Credem că pe baza acestui feed-back putem să îmbunătățim produsul”, a spus Ștefania Ilie, responsabilă cu marketingul afacerii.

Nu au vrut ajutor de la stat

Cei trei antreprenori spun că ar fi putut să ceară ajutorul de 10.000 de euro de la stat pentru crearea unui strat-up, dar au preferat să meargă pe cont propriu. „Poate te ajută statul, dar până te ajută trece foarte mult timp. Cred că am fost restrânși și am fi așteptat foarte mult timp banii”, mai spune Dragoș Marin. Tinerii au planuri mari cu mica lor afacere. Deși nu sunt pe piața decât de aproape două luni, vor să deschidă imediat un serviciu de delivery pentru firme și persoane fizice, dar doar pentru 8 conuri de pizza per comandă. De altfel, până al sfârșitul anului și-au propus să deschidă alte două puncte în două oarșe din țară. „Planul nostru este unul foarte îndrăzneț. Vrem să dezvoltăm o franciză în toată țara. Mizăm pe faptul că folosim doar ingrediente de calitate și aluatul nostru este făcut exact ca în casă, nu este congelat așa cum sunt majoritatea produselor food to go din oraș”, a mai spus Victor Morariu. Un con de pizza costă între 5 și 7 lei, iar clienții pot alege din 13 sortimente diferite. Deocamdată firma are un singur angajat iar cei trei antreprenori au grijă singuri să ofere un produs de calitate, în care investesc multă pasiune.

 

8 Comentarii

  1. Locatia exacta?

  2. Flavius.Gabriel.Palade

    Strada Republici ,Brasov , langa MC’Donald 🙂 , bravo tinerilor afaceristi!! 😀 mult succes! Sa va extindeti :D:D

  3. Republici langa mc

  4. Sunt la inceputul strazii Republicii, pe partea cu Modaromul (unde era Fornetti inainte).
    Foarte buna ideea de a aduce produsul in Romania, insa nu ei au venit cu ideea. Pizza la con se vinde in SUA de ani de zile. Eu vindeam asa ceva in State prin 2013.
    Ma bucura insa faptul ca au adus ideea in Brasov. Spre sa fie un succes! 😀

  5. Pe republicii langa MCDonalds, la fostul Fornetti pe dreapta.

  6. Unde se afla?

  7. Ideea e pe piata de ceva ani dar bravo lor daca reusesc sa scoata un ban cinstit 🙂

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*