Economic

Salariile din call-center-uri au crescut anul trecut. Vorbitorii de limbi nordice ajung la salarii de 1.400 de euro

cgsSalariile din call centeruri şi centre de servicii au crescut anul trecut cu 10-12% la nivelul ţării şi cu o rată de 22% în Bucureşti, procente care se vor menţine şi în 2017, în condiţiile în care companiile din acest sector se vor extinde, existând cerere masivă pentru serviciile lor, a declarat Vlad Sterescu, şeful CGS, cel mai mare operator de call centeruri din România.

În 2016, firmele din zona de BPO şi shared services au ieşit din zona de salarii mici, nu mai vindem forţă de muncă educată la preţ scăzut, ci ne ştim valoarea şi cerem un cost al muncii mai ridicat. Bucureştiul a fost undeva la 22% în 2016 creştere salarială pe acest segment. Vorbim de un salariu minim de 550 euro şi un maxim de 1.300-1.500 euro, la agenţi, consultanţi, nu de zona de management“.

Salariile variază în funcţie de limba străină şi competenţele adiţionale ale fiecărui angajat, cu un nivel de intrare în Bucureşti de 550 euro pe engleză, 650-700 euro pe franceză, 700 euro pe germană şi 1.300-1.400 euro la limbile nordice.

CGS a angajat anul trecut 400 de oameni, în special pe zona de servicii financiare şi vânzări, ajungând la un total de circa 3.300 de angajaţi la finele lui 2016, bugetul pentru anul curent acoperind 600 de joburi noi. Din numărul total de angajaţi, 1.300 sunt în Bucureşti, 1.000 în Braşov, 400-450 în Sibiu, în timp ce noul centru de la Galaţi a ajuns în primul an la 200 de angajaţi. CGS mai are call centeruri la Târgu Jiu şi Miercurea Ciuc (doar pe limba maghiară).

România rămâne singura alternativă viabilă la Polonia, pe BPO şi shared services. Practic, cererea pe zona de call center şi centre de servicii este mare în acest moment, având în vedere că România este încă singura alternativă viabilă la Polonia în regiune, avantaj pe care probabil îl va menţine încă cel puţin 2-3 ani.

Comparativ cu România, în Polonia salariile sunt în continuare duble, iar Budapesta, Kiev şi Istanbul nu vor fi alternative puternice în următorii ani. Printre motivele evidente este că, în afară de România şi Polonia, nu ai altă ţară în zonă care să permită unei firme să furnizeze servicii în 18-19 limbi simultan. „E bine că am ieşit din zona de low-cost, că România nu mai e considerată furnizor de servicii de bază pe call center, ci de servicii mai complexe“.

Avantajul pieţei locale vine din forţa de muncă educată, cu mulţi ani de studii, cunoscătoare de limbi străine, absolvenţii de facultate beneficiind de o bază teoretică bună care le permite să avanseze rapid atunci când ajung pe joburi din call center.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*