General

FOTO Parcare SF pe patru nivele în Centrul Istoric al Brașovului

elmas-parcare-4Compania Elmas, lider în domeniul instalațiilor de ridicat, va construi o parcare automatizată supraetajată în centrul istoric al Brașovului. Aceasta ar urma să fie amplasată pe strada Apollonia Hirscher nr. 5, la intersecția cu str. Grigoraș Dinicu.

Locația are la bază un fost spital construit la începutul secolului 20, devenit spațiu de birouri după naționalizarea din 1945, restituit proprietarilor de drept și preluat de compania brașoveană pentru construirea unei parcări publice automatizate.

Parcarea automatizată publică cu plată va avea 250 de locuri pe patru nivele – 150 de locuri pentru autoturisme standard și 100 de locuri pentru SUV-uri, urmând să fie doptată și prize pentru încărcarea bateriei pentru modelele electrice sau hibride.

Parcarea ar urma să fie construită în următorii doi ani și va veni în sprijinul turiștilor și brașovenilor care găsesc cu greu locuri de parcare libere în zona centrală.

42 Comentarii

  1. Parcare horror!

    • de ce horror?
      va rog sa priviti inregistrarea video pe youtube “PARKSAFE 582”
      masina se depune foarte simplu intr-o cabina -similar unei spalatorii auto sau similar unui ascensor auto. Soferul si pasagerii parasesc autoturismul si cabina dupa care solicita si confirma operatiunea de parcare a autoturismului si pot parasi in 30 de secunde de la sosire incinta . Autoturismul se va deplasa impreuna cu platforma pe care este parcata in regim automat spre un loc de parcare liber din sistem .
      Eliberarea autoturismului parcat se face in maxim 2 minute de la solicitare ,odata deschisa usa cabinei autoturismul este pregatit de drum cu fata spre iesire.
      In acest proiecct sunt prevazute 6 cabine.
      Marton sr

      • De ce horror? Nu vedeti ca arata ca nuca’n perete? Demolati o cladire istorica din CETATE, care asa cum arata ea acum totusi se integreaza in aspectul zonei, pt a face loc unei cladiri cu aspect de hala industriala? Intr-o tara normala asa ceva nu ar primi autorizatie in veci!!! Dar in Romania in general si in Brasov in special orice se rezolva de penali cu spaga…

  2. Buna seara .
    sunt Marton sr de la ELMAS.
    si Sunt interesat de comentariile despre sistemul de parcare propus.
    Raspund cu placere la toate intrebarile cititorilor d-voastra

    • Buna,

      Intr-adevar este nevoie de o parcare etajata, daca nu mai multe, in zona centrala a brasovului si nu numai, insa:
      1) Locatia propusa este nepotrivita din multe motive dintre care am sa enumar cateva, cu justificari. Strada de acces este foarte ingusta fapt pentru care se vor creea cozi la intrare si iesire. Nu stiu contexul in care va functiona parcarea, respectiv daca strazie Schei, Dinicu, Balcescu vor continua sa permita accesul masnilor. Stiu ca exista un plan sa se extinda suprafata pietonala in centrul vechi, in particular dinspre Hirsher spre Castelului. In lumina acestei informatii este evident ca o parcare pe acel sit devine problematica. Legat de asemenea de locatie, functiunea parcarii este de a elibera spatiul public de masini, respectiv din centrul vechi, dar aceasta nu rezolva problema degajarii traficului din centrul vechi. Din contra. Mi se pare pur oportunism si exploatare a unei situatii daunatoare calitatii vietii sociale si economice a Brasovului. Aceasta situatie poate fi rezolvata prin restrictionarea traficului in centrul vechi si deflectarea acestuia pe strazi adiacente sau permiterea accesului, cum ati spus, numai riveranilor ,firmelor,hotelurilor,pensiunilor etc. Daca aceasta parcare va fi construita pe acest sit consider ca ar trebui ca aceasta decizie sa fie luata in paralel cu restrictionarea traficului pe anumite strazi din centrul vechi, cat mai multe posibil, in special Muresenilor-Baritiu, Hirsher complet, poate Schei-Dinicu-Balcescu si folosirea acesteia sa fie rezervata celor mentionati mai sus.
      Plasata in contextul actual va fi un esec urbanistic din punctul meu de vedere. Arhitectural, desi nu sunt o somietate in domeniu, consider ca este de bun simt si bine integrata in peisaj. As renunta totusi la logoul ELMAS care ii da un aspect ieftin si este in contrapunct cu aspectul general neutru si functional. Poate integrat mai bine, nu absent in totalitate. In fine.
      Consider ca o parcare in imediata apropiere a centrului vechi, in afara cetatii si-ar servi scopul mult mai bine si ar putea deservi un numar mai mare de masini. Ar polariza orice vehicul care altfel ar fi parcat pe stradutele inghesuite din cetate. Aceasta ar putea fi utilizata nu doar de categoriile mai sus mentionate, ci de oricine.
      Repet insa, masura primara ce trebuie luata este cea care rezolva problema spatiului pietonal din interiorul cetatii. Spatiu care este subdimensionat numarului de riverani, persoane care isi desfasoara activitatile profesionale/sociale etc. si al turistilor, tot mai multi in ultima perioada(observatie empirica) in cetate. Un exemplu care vorbeste de la sine este raportul dintre spatiului pietonal si cel carosabil pe ultima portiune de pe Muresenilor si prima portiune de pe Baritiu, cum se merge spre Sirul Beethoven, care este mult subdimensionat. In acest context realizarea parcarii este un act insuficient (lasand la o parte aspectul financiar, care este indiscutabil). De aceea aceasta masura trebuie coroborata cu construirea a unei sau a mai multor parcari. Supra sau subterane. Ceea ce ma duce la punctul doi.
      2) De ce nu este luata in calcul o parcare subterana? Probabil din considerente financiare si de mentenanta. Totusi ar fi o solutie eleganta si non poluanta estetic unui centru istoric si asa mutilat de-a-lungul timpului. Mereu am considerat ca spatiul ocupat de parcul central este un lot in asteptare pentru asa ceva. Puteti sa ma lamuriti de ce nu se urmareste aceasta idee in masura in care sigur sunteti in tema si aveti raspunsuri.
      3) Legat de sistem nu am prea multe obiectii. Pare o solutie buna pentru un spatiu restrans.

      Tocmai am vazut clipul atasat. Proiectul prezentat este o propunere, ca a dumneavoastra sau este un proiect realizat si in stare functionala? Observ ca in cazul prezentat parcarea este subterana, deci este posibil si asa ceva.

      Ca si concluzie centrul vechi are nevoie de parcari, restrictionarea traficului autovehiculelor si largirea spatiului pietonal. In lumina acestui context cred ca aceasta propunere poate fi un succes.

  3. Nivele sau niveluri? Nu se zice daca parcarea are deja autorizatie sau nu. Apoi vine intrebarea: Putem tine pasul cu cresterea numarului de masini? Ori merita acest lucru ? Raspunsul demonstrat peste tot in lume este NU. Si-atunci pentru ce risti imaginea centrului istoric si pentru ce cresti fluxul de masini care ar urma sa strabata tot centru istoric pentru a ajunge la parcarea SF ? Din contra, traficul auto ar trebui redus doar la mijloacele de transport in comunt (preferabil pe curent), la accesul locuitorilor din zona si la accesul pentru aprovizionarea spatiilor comerciale. Ar trebui incurajat traficul pietonal ori pe bicicleta, role etc. In felul asta creste valoarea zonei prin cresterea zonelor pietonale care aduc mai multi “consumatori” ai acestui minunat spatiu.

    • Buna
      nu ,nu are autorizatie,este un proiect propus de noi ,o investitie privata in baza unui credit bancar.
      Inainte de a cere Autorizatia de constructie dorim sa dezbatem oportunitatea acestei parcari cu cei care locuiesc in zona centrului vechi .
      in principiu parcarea se adreseaza riveranilor ,firmelor,hotelurilor,pensiunilor etc celor care azi au mari probleme cu parcarea autoturismelor in zona. O pensiune de exemplu are sanse mult mai mari sa inchirieze camerele disponibile daca poate asigura turistului o parcare sigura.
      Referitor la trafic. Eu nu locuiesc in centru cu toate ca m-am nascut acolo acum aproape 70 de ani. De cate ori insa am treaba in centru sunt obligat sa fac ture pana am noroc sa gasesc o parcare , mai ales in lunile in care avem o mare afluenta de turisti. Nu sunt singurul de la la volan care cauta un loc . Oare poluarea nu este asa mai mare ?
      In 10 ani o sa vorbim foarte mult de masinile electrice. Ei bine ,parcarea propusaa de noi are facilitatea ca in momentul depunerii autoturismului in cabina de primire sa te conectezi la o retea de alimentare a bateriei iar la plecare sa platesti curentul consumat.
      Marton sr

  4. Din pacate oamenii cu biciclete si cu role nu sunt vazuti bine in noua oranduire.
    Sunt un fel de ciudati, saraci, vai capul lor.

    Daca in schimb ai un suv alb, cu jante stralucitoare, si pui avariile in zona centrala, altfel de vede lumea .

    Nu ne trebuia asemenea parcare , noi suntem inca in evul mediu timpuriu

    • Domnule Adrian
      am dezvoltat si parcari automate speciale pentru biciclete. dar si sisteme de depozitare a bicicletelor si sunt convins ca ele indeplinesc si cerinta d-voastra. Problema aici este locul de amplasare. Parcarea HIRSCHER fiind o investitie privata si amplasata intr-un imobil proprietate personala are rezolvata amplasarea.
      Daca doriti si imi transmiteti o adresa de mail va trimit detalii despre parcarea de biciclete.
      Multumesc
      Marton sr

  5. Pai indraznesc eu sa ii rapund domnului de la Elmas.

    Soferul roman este infatuat, agresiv si vrea ca masina lui sa se vada unde o parcheaza, altfel ascunsa in vreun subsol, garaj, si -a cumparat-o degeaba .
    Adica este o problema de mentalitate, nu vedem fezabila parcarea aceasta , si nici interesanta .
    Adica nu ma vede nimeni cu masina, pai sa mai si platesc pentru ast

    A scris cineva o carte, * De ce este Romania altfel * .

    • Buna
      Noi am propus o fatada din de sticla cu proprietati fotovoltaice. Din strada autoturismele pot fi vazute in locasurile depozitate chiar si noaptea pentru ca vor fi iluminate cu energia verde acumulata peste zi .
      Parcarea Hirscher nu este destinata celor care au loc de parcare asigurat.
      Multumesc
      Marton sr

  6. In cate minute se poate goli parcarea plina de 250 de locuri ?

    • Buna
      Este o parcare automata deci fara rampe de acces.
      As dori sa faceti d-voastra o comparatie cu o parcare traditionala si doriti sa evacuati 250 de autoturisme
      dintr-o parcare supraetajata de cu 4 nivele , doua rampe . Toate masinile se afla in momentul start cronometru pe un loc de parcare si sunt 250 de soferi dornici sa paraseasca cu totii deodata parcarea supraetajata.
      Fata de un asemenea sistem noi oferim un sistem automat din care vor iesii sigur ,fara tamponari , soferul se aseaza la volan in masina lui in cabina de primire ,in fiecare 2 minute cita 6 masini prin cele 6 porti existente .
      In continuare este usor de calculat.
      Multumesc
      Marton sr

  7. Nu vad de ce ar trebui incurajata parcarea masinilor in centrul istoric. Peste tot in lume lucrurile stau exact pe dos, cum sa facem sa scoate masinile din zonele centrale si cum sa le redam pietonilor. Va inteleg perfect spiritul de antrepenor dar in conditiile date se ridica intrebarea de ce ar aviza cineva o parcare situata la mai putin de 1 km de una existenta care e mai tot timpul goala ?

    • Buna ziua
      Centrul istoric este locuit si multi locatari nu -si pot parca ,din diferite motive ,masina dar mai sunt foarte multe activitati aici ,incepand cu cele turistice pana la activitati bancare care ar acea o dezvoltare mult mai spectaculoasa daca pot oferi celor interesati locuri de parcare .
      Oferta noastra se adreseaza acestor riverani si in mica masura turistilor care doresc sa viziteze Brasovul si sunt legati de transportuul cu autoturismul.
      Parcarea de care amintiti rezolva problema in zona in care se afla .
      Parcarea HIRSCHER functioneaza pe alt principiu. Autoturismele sunt pastrate ca intr-un seif , nu pot suferi degradari ,nu exista posibilitatea de furt sau de spargeri, utilizatorul poate lasa bunurile in masina . In aceasta parcare automatizata masina si bunurile din masina sunt protejate .
      Multumesc
      Marton sr

  8. Buna seara dl. Geza,

    Eu vreau sa stiu un singur lucru. Daca parcarea o sa fie la fel de mica si ingusta precum cea de la Spitalul Militar? Daca da, va sfatuiesc sa va revizuiti proiectul sau sa renuntati la el. Ar fi pacat sa fie distrusa o cladire istorica pentru o parcare inutilizabila.

    Cu respect,
    un brasovean neaos

    • Buna seara
      va raspund cu placere la intrebare.
      Este un alt sistem.Masinile sunt preluate automat intr-o cabina de la sofer care are obligatia sa opreasca motorul,sa actioneze frana de mana si sa incuie usa autoturismului.La parasirea cabinei soferul va confirma operatiunile de mai sus pe un display dupa care usile cabinei se inchid ca la un ascensor iar masina este transportata, impreuna cu platforma pe care se afla, la locul unde va fi depozitat.La solicitarea eliberarii autoturismului masina impreuna cu platforma pe care se afla va fi transportata de lifturi automate iar cand se deschide usa cabinei soferul preia autoturismul si isi vede de drum.
      vezi pe youtube – PARKSAFE 582
      Parcarea automata nu are rampe si nici locuri de parcare pe platforme ca cea de la Spitalul Militar. Deci nu are problema mentionata de d-voastra doar ca un spatiu mult mai mic putem parca mai mute masini.
      Referitor la cladire ,este vorba de o cladire fara istoric si ea nu este de patrimoniu. Noi am propus ca o parte din cladire sa fie renovata iar partea mai urata sa fie inlocuita cu o fatada de sticla. Este o practica in toata Europa. Daca nu se doreste asta putem ,fara probleme sa mentinem actuala fatada.
      In EUROPA si in lume sunt peste 400000 de locuri de parcare construite in acest sistem.
      Multumesc
      Marton sr

      • Multumesc pentru raspunsul detaliat. Proiectul este frumos si curajos.
        Legat de fatada, intradevar, ar fi obligatoriu sa pastrati fatada, chiar daca cladirea nu face parte din patrimoniu. Este mult prea centrala cladirea si zona parcarii. Imaginati-va o cladire cu design nou in plin centrul istoric. Ar crea si un precedent regretabil in zona veche.

        Cum spuneam, recomand sa pastrati fatada, sa o consolidati.

        Parcarea o sa reziste 100 de ani. Dar dupa aceea ce facem? Ramane cladirea noua ca nuca in perete intre atatea cladiri vechi.

        • Buna seara Domnule Alex
          Cladirea in care dorim sa amplasam sistemul automat de parcare a fost construita in parte intre cele doua razboaie ale sec 20. Cladirea principala ,asa cum o prezentam si in desene,ramane intacta ,complet renovata si va avea o alta destinatie. Sistemul de parcare este de fapt o masinarie construita din otel/aluminiu ,multa mecatronica,cu comenzi digitale ,supravegheata cu senzori, este practic un robot care depoziteaza autoturismele pe mai multe nivele in regim automat. Sistemul are multe avantage fata de o parcare clasica cu rampe dar mai poate ceva- poate incarca la cerere din momentul depozitarii acumulatorii autoturismului daca el este electric.
          Deci ,aceasta parcare face fata si epocii viitoare ale autoturismelor electrice.!
          Dar mai are un avantaj colosal !!!! Poate fi demnontat ,cu chei fixe sau cu masini de insurubat
          si in cateva zile locul ramane liber pentru ori ce alta alocare,scoala ,spital,muzeu etc.
          Nepotii nostrii nu au de spart sute de tone de betoane pentru a face curat daca vor renunta la aceasta parcare.!
          Multumesc
          Marton sr

  9. O clădire SF într o zona cu cclădiri istorice e ca nuca în perete.de ce sa sacrificam aspectul istoric pt câteva locuri de parcare? Nu se merita. Centrul vechi e pt promenada

    • Pentru D-voastra
      propunerea noastra cu fatada de sticla este conforma cu proiectele frumoase executate in marile orase ale lumii,chiar si la Bucuresti in zona istorica sunt cateva proiecte. In cazul nostru ,ne-am dus si mai departe ,am prevazut o sticla transparenta cu proprietati fotovoltaice pentru a avea o sursa destul de insemnata de energie verde .
      Binenteles ca putem renunta la fatada propusa si sa mentinem actuala fatada .
      Parcarrea este destinata in principiu riveranilor ,celor care nu au locuri de parcare.
      Multumesc
      Marton sr

  10. Ioana Constantinescu

    Este atât de dificil pentru un riveran din Piața Sfatului să găsească un loc de parcare deși avem abonament plătit în fiecare an Deși este semn doar pt cei cu abonament, în parcarea din curtea BCR din Piața Sfatului sunt mereu mașini din alte județe, dacă te uiți pe parbriz daca suntem 5 -6 riverani.. de 3 săptămâni masina sta in parcare pt ca ma apuca plânsul când vin de la serviciu și nu găsesc loc.Parcarile nominalizate pt riverani erau o soluție bună , cel puțin pt noi care locuim in centru.

    • Sarut-mana Doamna
      Puteti fi un potential utilizator pentru sistemul propus de noi.
      va rog sa accesati
      youtube PARKSAFE-582
      Vorbim de un proiect care se afla in dezbatere. Inca nu suntem siguri ca vom reusi sa -l si realizam
      Daca da intentionam sa oferim la tarife accesibile locuri de parcare cu abonament peste noapte de la ora 20.00 -08.00 de exemplu.
      Multumesc
      Marton sr

  11. Uwe Leonhardt

    A fost cumva aprobat acest proiect, exista certficate, autorizari? Fiindca mi se pare aberant si revoltator ca in centrul istoric sa aprobi asa o monstrozitate moderna, si mai si sun forma de parcare. Asta unu la mana. Doi la mana ar trebui sa scoatem masinile din centru, nu sa atragem si mai multe masini, trei la mana cum au spus si altii, trebuie sa strabati tot centrul, ceea ce inseamna in continuare trafic mult, poluare, zgomot… In loc sa incurajam mersul cu biciclete, pe jos, mai bagam si mai multe masina in zona. Tot centrul istoric ar trebui inchis traficului rutier. Acces doar pentru riverani si aprovizionari, la anumite timpuri. Chiar tre sa-si duca toti bengosii copiii pana in fata scolii? Chiar trebuie parcata masina in buricul targului? Autobuze electrice da (impreuna cu un sistem Park&ride), mai multe statii da, un sistem de bike-sharing da, parcari doar pt. riverani da, parcari subterane – DAAA (au fost propuse sub parcul central, sub statia de autobuze din livada postei/rectorat, chiar sub terenulbde Sport al Liceului Sauna)… Dar ce vrei cu un primar penal, care mai nou distruge si cultura Brasoveana…

    • Domnule Leonhardt
      Investitia este privata, ne adresam celor care doresc sa aiba un loc de parcare sigur. Parcarea functioneaza automat deci este ecologica si destinata si autoturismelor electrice. Asa cum banuiti viitorul este al mijloacelor de transport electric . Aici intra si categoria autoturismelor. Multi riverani din centtrul vechi poate doresc sa parcheze o masina de vaaloare intr-un loc sigur fara riscul de a gasi masina lovita sau chiar descompletata iar daca este electrica ii incarca si bateria . ( vezi youtube PARKSAFE 5820)
      Poate fatada cladirii propusa de noi nu place ,cu toate ca este o practica in marile orase cu istoric . Nu este insa obligatoriu sa montam aceasta fatada de sticla . Putem pastra zidurile vechi dar casa in cauza nu este de patrimoniu.
      Inca nu am solicitat Autorizatia de constructie , mai avem mult de lucru pana atunci . Primul pas al nostru a fost sa provocam o dezbatere pe aceasta tema si sa tinem cont de opinia cetatenilor carora ne adresam cu aceasta parcare automata.
      Detinem solutii si pentru parcarea/depozitarea bicicletelor . Asta este insa o alta poveste.
      Multumesc
      Marton sr

  12. Constantinescu Ioana

    Adevarul este ca un trafic mai putin intens in Centrul istoric este binevenit. Dimineata este dezastru la iesirea din parcare, mai ales ca unii isi aduc copiii la scoala cu masina, in loc sa-i ambitioneze sa faca mai multa miscare.
    Parcare subterana ar fi binevenita sub Parcul Central nu pe sau sub cladirile din Centrul Istoric.
    Biciclete si mers pe jos ( cum facem noi riveranii care de atat trafic nu ne gasim loc de parcare in tot centrul , desi exista semne clare pentru cei CU ABONAMENT…dar cine sa le ia in seama (?!) …si ne lasam masinile la 400-500 de m distanta de casa, pe sub Tampa, pe Bailor,…pe unde …gasim…cu nervi si oboseala marcata de atata cautat ) .

    Refaceti parcarile NOMINALIZATE pentru riverani in centrul istoric …doar atat !

    Avem o identitate culturala, o istorie si ar fi trist sa distrugem ceea ce avem…

  13. Ioana Constantinescu

    Domnule Geza, eu sunt o persoana open-mind, am vizualizat MULTIPARKER 740 – “SKY GARAGE” , este foarte interesant , insa sincer nu stiu daca se preteaza in aceasta zona a centrului istoric.
    As fi ipocrita daca as spune ca nu ma bucur pentru un asemenea proiect (mai ales ca am fost si gravida si am carat sacose de la sute de metri departare de la masina parcata cine stie pe unde gaseam loc… si credeti-ma A FOST SI ESTE UN CALVAR ).
    Tatal meu locuieste in Franta in plin centru istoric in Perpignan, am fost acolo dar nu am vazut decat parcari subterane cu camere video, bine supavegheate unde sunt si masini electrice care isi pot incarca bateria. La fel la Paris, la fel in Roma, Milano, locuri pe unde am fost.

    Nu stiu insa daca locatia din Brasov este fezabila pentru asa ceva.
    Ma gandesc de asemenea la plata sau abonamentul unei asemenea parcari avantgardiste si la securitatea cladirilor din jur.

    Sincer ma gandesc ca daca ar fi inchis traficul pentru alte masini in afara de riverani , aprovizionare, banci si hoteluri cu parcarile lor si ar fi mai multe autobuze spre Pietrele lui Solomon, poate nu ar mai fi atata poluare, ar fi mai in siguranta cladirile care (unele) sunt monumente istorice .

    Casa mea are 350 de ani si trebuiesc o multime de aprobari si multi bani , iar statul nu ne ajuta cu absolut nimic sa reparam fatadele si acoperisurile si suntem marea majoritate in asemenea situatii. Poate Primaria ar trebui sa se gandeasca sa renoveze TOT Centrul Istoric, la un proiect de protejare a acestor cladiri , de restaurare si CONSOLIDARE ( la un nou cutremur suntem urmatoarele victime ).
    Nu ma plang, vreau sa fiu clar inteleasa , ci doar sa fie populatia ascultata cu ce probleme civice ne confruntam.
    Va multumesc pentru rabdarea de a citi acetse randuri.
    E bun proiectul dumneavoastra insa locatia mi se pare imposibila in acea cladire .
    Nu sunt specialist in constructii, sunt psiholog, dar un lucru stiu sigur ca ceva nou construit pe vechi nu va dura .
    Eu va doresc mult succes in ceea ce doriti sa realizati ( mai exista cineva care se gandeste la populatie si asta este foarte bine ) si va doresc Sarbatori Fericite, cu sanatate, lumina si intelepciune !!!
    Cu deosebit respect, Ioana Constantinescu

    • Stimata Doamna Constantinescu,
      este adevarat ca lucrarea reprezinta o provocare a constructorilor romani dar puteti fi sigura
      ca odata realizat sistemul ,datorita pozitiei cadrelor ,cladirea devine mai trainica decat multe alte cladiri
      construite azi . Pe de alta parte nici nu concepem ca lucrarea sa nu respecte absolut toate cerintele si rigorile standardelor si a normelor specifice in vigoare in Romania .
      Noi credem ca aceasta facilitate inbunatateste oferta turistica a Brasovului ceea ce este in interesul orasului dar si un anumit confort riveranilor dornici sa-si gareze in conditii optime autoturismele aproape de locuinta,loc de munca etc.
      Parcarea propusa de noi reprezinta un pas spre normalitatea vremurilor noastre asa cum cred ca ati vazut in strainatate prin locurile vizitate.
      Cu stima
      Marton sr

  14. Buna seara, ideea de parcare in sistem automat este corecta. Pozitia aleasa pentru studiul de fezabilitate este gresita. Aviz de la cultura nu o sa primiti cu siguranta. Aviz de la mediu poate. Aviz de la ciruclatie- poate ca da. Acordul vecinilor – nici gand – riveranii ramasi sunt prea saraci sa plateasca abonament intr-un astfel de imobil+_ ca sunt conservatori. Cei mai interesati sunt proprietarii de pensiuni, care asteapta ca hienele aparitia proiectelor de genu. De ce? Pentru a putea creste numarul de camere.
    Un astfel de proiect este bine amplasat in zona exterioara a cetatii (schei sau pe langa parcul central).
    Mai trebuie urmarit urmatorul aspect- oamenii sunt mobili- au doua maini si doua picioare. Masina la fel- are roti. —->concluzie: oamenii cat si masinile au un caracter temporar ( pe trotuar sau pe avarie in fata intrarii unei pensiuni) nu ne-am nascut cu masina langa pat.
    Studiati ACCESIBILITATE SI MOBILITATE inainte de a cheltuii bani pe SF-uri inutile.
    Consultati arhitecti si urbanisiti cu incredere.

    Legat de fatada propusa- e gresita – nu se integreaza in zona – nu aduce un aport pozitiv zonei, depaseste inaltimea- drept urmare umbreste zona

    Sunt dezamagit sa vad acest studiu aparut in presa cu reclama ELMAS. Aveam alta impresie despre compania voastra.
    Legat de parcari in sistem self-parking sunt dispus sa vin la o intalnire in care sa va propun cel putin 5 zone fezabile in jurul cenrului istoric. Astept cu interes un mail cu o invitatie la adresa rares@drr.ro

  15. Horatziu Ioan Cenusa

    parcarea va intra in faliment la scurt timp de la darea in folosinta… pentru a fi rentabila investitia se presupune o rata de ocupare mare cea ce duce la timpi de asteptare mare pentru “incarcarea/descarcarea” masinii din sistem. Timp mare intr-o lume in grabita din ce in ce mai mult duce la renuntare pentru aceasta optiune de parcare. P.S. daca “aduce bani de acasa” investitorul, poate sustine parcarea de dragul investitiei 😉

    • Stimate domnule Cenusa

      Ori ce investitie are un risc .Noi am luat in considerare si posibilitatea mentionata de d-voastra si totusi
      dorim sa construim sistemul. De fapt in asta consta succesul intreprinzatorului. Risca si investeste acolo unde altii ezita.
      Cu stima
      Marton sr

  16. Am vizualizat propunerea si sistemul pe care recunsc ca l-am vazut in Olanda si in alte tari. Eu personal consider ca este un proiect ce poate fi realizat cu conditia ca fatada sa se incadreze in arhitectura zonei (pentru asta exista un arhitect sef al orasului si este responsabilitatea acestuia si precum si priceperea lui si a comisiei de urbanism din cadrul primariei). Nu cred ca autoritatile vor aproba ceva care sa fie discordant cu restul cladirilor. Din punct de vedere utilitate cred ca este adecvat pentru unitatile hoteliere din centru care nu au parcari. Sunt cateva sute de locuri in hoteluri boutique, pensiuni si camere private care sunt solicitate de turisti. In calitate de turist si eu cand ma duc pe undeva prefer sa platesc niste bani, dar sa-mi stiu masina intr-un loc sigur. Din acest punct de vedere sistemul propus este excelent.
    In alta ordine de idei, din pacate amplasamentul centrului vechi nu poate sa excluda circulatia auto atata timp cat este zona de acces catre Schei si toate zonele adiacente.
    Sunt perfect de acord ca dimineata si la ora la care se iese de la scolile din centrul vechi (Honterus, Unirea, Aprily, etc) circulatia este infernala si sunt multi parinti care se opresc pe avarii in aceste zone blocand totul, dar asta tine in primul rand de educatie si in al doilea rand de respectarea regulilor de circulatie. Probabil daca politia (locala/rutiera) ar sta o perioada sa aplice amenzi pentru cei care incalca regulile, lucrurile s-ar mai domoli.
    Pana atunci, totusi cred ca un astfel de proiect ar fi in avantajul Brasovului turistic si sa nu uitam ca dupa Bucuresti, Brasovul este cea mai importanta destinatie si economia orasului se bazeaza si pe turism intr-o buna masura.

    • Stimate domnule Renooki,
      parcarea pe care o propunem este doar in faza de consultari. Fatada prezentata are multe avantage iar solutia prezentata este acceptata in general in marile orase ,chiar si in zone istorice. Si in Bucuresti ,arhitectii cunosc
      speta .sunt cladiri realizate in forma prezentata de noi.
      Sistemul propriu zis de parcare ,o tehnologie deja experimentata , poate fi amplasata in subsol sau suprateran si nu depinde de fatade, ceea ce face ca in cazul nostru ,sa mentinem daca asta este voia, fatada unei cladiri construite in perioada interbelica .
      Noi vom incerca sa ducem proiectul la bun sfarsit. Nu stiu daca vom fi lasati.
      Cu stima
      Marton sr

  17. Stimate dl Marton.
    Va recomand inainte de orice sa mergeti in consultare la directia de cultura brasov (ministerul culturii). In Brasov, la nivel de protectie a monumentelor exista un trend care s-a impus inca din comunism; anii 70 (Daca nu exista acest trend, poate ca orasul vechi ar fi fost ras ca si in alte parti din tara: vezi Roman, Suceva, Pitesti, Iasi etc.). Acest trend nu corespunde cu orasele gen Bucuresti, Muenchen, Barcelona sau Lisabona. In Brasov abordarea unei zone de protectie si inclusiv a unui monument este de-a intregul. Adica valoarea de monument se refera atat la elementele decorative de pe fatada cat si la substanta cladiri (compartimentari etc.) dar si istoricul cladirii.
    In mod normal, un arhitect specializat pe monumente, cand ia in mana o casa din zona protejata, vrea mai intai sa afle ce a fost in acea cladire de-a lungul istoriei. Dupa aceea cu consultarea altor experti (istorici, ing. de structura, urbanisti) ia o decizie in sensul: ce ramane si ce nu ramane in picioare dupa amenajare si incarca sa gasesca solutii pentru amenajarea noii destinatii. Dupa aceea aduce acest proiect in fata unei comisii (comisia de cultura) care spune da sau nu. Consider ca este inoportun sa se lanseze o tema in spatiul public, sa se si politizeze, sa se incarce cu emotie in loc ca tema respectiva sa ajung pe masa unor profesionisti care sa discute constuctiv si coerent.
    Printre altele trendul in orasul vechi (Corona) ar trebui sa fie foarte clar: masinile sa ramana in afara, sau la marginea sitului. Niciodata nu vom avea destul loc pentru toti, oricate parcari s-ar face. Si daca s-ar face destule parcari pentru toti, am realiza cu stupoare, ca ar fi disparut functiile urbanistice pentru care oamenii ar fi venit in orasul vechi. Este ca un cerc vicios, ca si detaliul cu strazile: cu cat largim strazile mai mult, cu atat vor fi mai multe masini si disconfortul va fi acelasi.
    Avem un exemplu live in Brasov:
    Sa pedalat pe largirea strazilor, pe introducerea sensulilor giratorii peste tot, ca acuma sa ne dam seama ca ne sufocam, nu mai putem circula in anumite zone, iar pe de alta parte sa observam cu stupoare, ca anumite bulevarde s-au transformat in autostrazi urbane (de ex. Calea Bucuresti); unde vecin cu vecin nu se mai intalniste, pentru ca ar trebui sa ocoleasca 3, 4 km sa ajunga la o trecere de pietoni.
    Dupa ce au avut loc multe accidente mortale, se parea ca scapa totul de sub control, s-a scazut limita impusa din nou la 50 km/h si au inceput sa apara din nou semafoare.
    Toate aceste balbaieli s-ar fi evitat, daca s-ar fi lasat expertii pe domeniul lor sa impuna legea.
    Ar fi pacat sa facem greseala dupa greseala, si de fiecare data sa se confirme ideea: “daca ar fi fost intrebat un expert/unii experti in domeniu, nu am fi investit atata timp si energie intr-un proiect”.
    Experti:
    Ordinul Arhitectilor din Brasov
    Directia de Cultura Brasov
    etc.
    Sigur si Primaria are un cuvant de spus, dar acesta ar trebui sa faca parte din PUZ si din PUG-ul valabil. Avize de consultanta… la directia de cultura.

    Sunt convins ca v-ar ajuta in luarea unei decizii.
    Cu respect.

  18. Acum se remarca doar aspectul neplacut al cladirii existente.
    Nu am vazut niciun turist pana acum interesat sa o fotografieze.
    Bine ca e cineva interesat de un asemenea proiect.
    Succes !
    Pentru alte comentarii:
    De cladirea din Piata Unirii, in care ultima data functiona o gradinita, iar de cativa ani buni se afla in “conservare naturala (!) ” ce spuneti ?

  19. Dle Marton nu mai bine gasiti un loc in centru si faceti aceasta parcare sub nivelul solului? Ca fiind complet automatizata functioneaza ori pe Luna ori la subsol in aceleasi conditii (si puteti sa va duceti in jos oricate nivele doriti dvs.). Si astfel la suprafata nu este nimic nu deranjati pe nimeni si astfel toata lumea este multumita: si dvs ca va merge afacerea si brasovenii care isi iubesc orasul vechi asa cum este el. Eu am facut scoala in Centru Vechi si mereu cand ieseam de la ore mergeam pe jos si aveam mereu senzatia ca ma intorc cu sute de ani in urma tocmai datorita aspectului pe care il au cladirile din zona.

  20. IN CENTRUL ISTORIC AR TREBUI INTERZIS TOTAL ACCESUL DE AUTOVEHICULE MICI SI MARI.PUNCT !!!
    PENTRU CEI CE SE GRABESC CU SPECULATIILE SUNT PROPRIETARUL A DOUA MASINI.

    • Uwe Leonhardt

      Bravo! Totusi ma surprinde un pic parerea ta radicala. Ar trebui totusi sa aiba acces cei care fac livrari, plus riveranii…

  21. Buna ziua,

    Ma numesc Mircea si sunt un locuitor si iubitor al acestui loc unicat / minunat as dorii sa imi exprim punctul de vedere si sa ii sustin pe oamenii care au o parere similara mie.
    Cred ca acest proiect este abernat doar dintr-un singur motiv ESTETICA proiectul propus de dumneavoastra se poate incadra ca si design pe ocolitoarea Brasovului sau zona Noua nicidecum in centru Brasovului ca si idee de oferta servici ar fi foarte buna dar va rog ganditi si lucrati cu echipe de arhitecti romani sau nu numai care pot da o adevarata valoare estetica tipului de cladire pe care doriti sa il construiti .
    Ar fi de bun simt vis-a-vis de cetateni si oras ca cei care preiau aceasta cladire sa pastreze si sa respecte istoria si tipul arhitectural al BRasovului ,si este important ca noi ca si locuitorii ai acestui oras sa nu permite demararea proiectelor asemanatoare pentru ca acest lucru ar insemna aparitia a tot mai multor astfel de proiecte care va duce implicit la pierderea prin distrugere a identitatii orasului si culturii Brasovene.

    Cu stima

  22. Octavian Razvan

    In timp ce in occident se micsoreaza suprafata parcarilor in centrele vechi ale oraselor pentru a deveni pietonale si promenade, in Brasov, daca e pe bune, astia construiesc parcari pe 4 etaje in centrul vechi. Si ni se serveste si ‘scuza’ inepta: e o investitie privata. Pai si ce, daca eu am o cladire in centrul vechi, pot s-o demolez si sa fac acolo o hala industriala, ca doar e investitie privata, fac ce vrea muschii mei? Ar prinde bine si o parcare de TIR-uri, una de autobuze si niste balastiere sub Tampa, ca e buna piatra de acolo, e aceeasi ca la Temelia. Si niste depozite de metal vechi si caroserii in Piata Sfatului.

  23. Modelele europene functioneaza perfect… de ce am face altfel?

    1.Sa fie create parcari supraetajate in zona de periferie la tarife mici.
    2.Tariful de parcare in zonele centrale sa fie la nivel “european” (3-5 eur/h).
    3.Ieftinirea transportului public si marirea parcului de autobuze cu unele “mai performante” (d.p.d.v. poluare si comfort)
    4. Extinderea retelei de transport public la nivel metropolitan (fara “bombele” transportatorilor privati pe sosea)

    Beneficii:
    Descongestionare trafic si implicit imbunatatire program de transport public.
    Incurajarea folosirii transportului public/in comun.
    Incasari mai mari la bugetele locale.
    Conservarea si restaurarea patrimoniului istoric.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*