În ultimele luni din an, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va scoate la licitaţie studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru toate lucrările de infrastructură incluse în Masterplan şi care ar trebui finanţate în exerciţiul financiar 2014 – 2020, în total aproximativ 40 de proiecte, a declarat Cătălin Homor, şeful CNAIR.
Pentru unele proiecte vor fi licitate chiar lucrări, a spus Homor, completând că „unele sunt proiecte fazate, sursa de finanţare fiind Fondul de Coeziune şi Fondul European de Dezvoltare Regională, unele sunt noi nouţe”. „Deja am trimis la ANAP (Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice) Coridorul 9, unde sunt 4 loturi, Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani. Am trimis şi legătura Aeroportului Henri Coandă cu A3, am transmis Transfăgărăşanul, intenţia fiind de a îl ţine deschis 12 luni pe an, prin măsuri tehnice, care prevăd parapeţi, potecţii polate împotriva avanlanşelor de zăpadă, de pietre, iluminat superior. Un proiectant trebuie să vină cu soluţii, să spună ce trebuie făcut ca drumul să fie deschis 12 luni pe an”, a explicat şeful CNAIR. „Urmează licitaţiile pentru Craiova – Piteşti, varianta ocolitoare Balş, varianta ocolitoare Slatina, Comarnic – Braşov, Făgăraş – Braşov”, a mai spus Homor.
Alte proiecte de autostrăzi
Autostrada Iaşi – Ungheni este unul din proiectele pentru care CNAIR va licita curând studiul de fezabilitate. „Iaşi – Ungheni este un proiect virgin, nu are mai nimic, scoatem la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Nu o să fie o porţiune de autostradă izolată în Moldova, doarece va fi în viitor legată de Târgu Mureş – Târgu Neamţ, dar acesta un proiect programat pentru perioada 2020 -2030. Cu toate astea, proiectul va demara în 2016, vom scoate la licitaţie bucata lipsă, pentru ca până în 2020 să se facă faza de pregătire, adică proiectul tehnic, studiul de fezabilitate, iar 2020 să demareze procedura de achiziţie şi să se înceapă efectiv lucrurile”, spune Homor.
Un alt proiect amplu ce va fi reluat este Sibiu – Făgăraş. „Avem contract semnat este suspendat urmează să îi ridicăm suspendarea. Şi Făgăraş-Braşov urmează să îl scoatem la licitaţie”, a mai spus Homor. „În cazul Comarnic – Braşov, aşteptăm anularea procedurii ca să îl scoatem la licitaţie pe patru loturi până la Râşnov, proiectarea completă. Nu aş vrea ca o firmă să facă proiectul tehnic, o alta execuţia, pentru că se complică lucrurile”, a mai spus şeful CNAIR.
Un comentariu
Nu degeaba acronimul studiului de fezabilitate e „SF”!