Compania braşoveană Visual Fan, care comercializează diferite gadgeturi sub brandul Allview, este în prezent numărul doi pe piaţa locală de smartphone-uri după numărul de unităţi vândute, a declarat Valentin Stoenescu, trade marketing manager în cadrul companiei.
„Suntem numărul doi pe piaţa din România, din datele pe care le deţinem”, a declarat Stoenescu, fără a oferi însă detalii privind cota de piaţă sau numărul de smartphone-uri vândute pe plan local.
Locul doi de pe piaţa locală de smartphone-uri, care este dominată autoritar de Samsung cu o cotă de peste 40%, a devenit intens disputat în ultimii ani pe fondul expansiunii puternice pe segmentul de telefoane inteligente al companiilor chineze Huawei şi Lenovo. Atât Huawei cât şi Lenovo şi-au enunţat explicit intenţia de trece pe locul doi pe piaţa locală, iar până în prezent Huawei a reuşit să depăşească de câteva ori firma românească. În luna iulie a acestui an reprezentanţii Huawei anunţaseră, spre exemplu, că au trecut din nou pe locul doi pe piaţa locală de smartphone-uri. Allview are o cotă de aproximativ 10% din piaţa locală de telefoane inteligente după numărul de unităţi vândute. Anul acesta piaţa locală este estimată la 4,2 milioane de unităţi.
Visual Fan (Allview), cea mai mare afacere deţinută de un antreprenor local de pe piaţa de smartphoneuri şi tablete PC, a înregistrat anul trecut un business de 274 milioane de lei (62 milioane de euro) şi un profit net de 16,6 mil. lei, conform datelor de la Finanţe. Acţionarul majoritar al Allview este antreprenorul Lucian Peticilă.
Compania românească a lansat o nouă gamă de smartphone-uri, P9 Energy, care au ca principală caracteristică capacitatea ridicată a bateriei, care asigură, în cazul modelului de top, cu o baterie de 5.000 de miliamperi, până la 3 zile de funcţionare. Compania estimează că va comercializa câteva zeci de mii de unităţi din această familie de produse, a declarat Stoenescu.
Prin modelul de top din noua gamă, P9 Energy, care are un preţ de listă de peste 400 de euro, Allview atacă din nou o zonă a pieţei în care evoluează în principal jucătorii mari internaţionali şi mai puţin brandurile din categoria B, „spaţiul” în care evoluează firma din Braşov. P9 Energy are o capacitate de stocare de 64 GB, memorie de 4GB, un ecran AMOLED de 5,5 inchi, procesor Mediatek Helio P10, cameră foto de 13 megapixeli, senzor de amprentă, sistem de operare Google Android 6.0 şi o carcasă din metal cu o grosime de 8,2 milimetri. Smartphone-ul este compatibil cu reţelele 4G, inclusiv cu reţeaua dezvoltată de compania de cablu RCS&RDS şi cu reţelele WiFi în benzi de 5 GHz.