Social, Stiri Brasov

După dezbateri îndelungate, Consiliul Local a aprobat soluția de salvare a termoficării: se înființează un serviciu public, dar apa caldă va veni, în cel mai bun caz, după mai bine de o lună!

Foto: Andrei Paul
Foto: Andrei Paul

Viceprimarul Mihai Costel, care gestionează în prezent problema termoficării, a convocat după ședința ordinară a Consiliului Local din această după-amiază o ședință de îndată cu un punct unic pe ordinea de zi în vederea înființării serviciului public de termoficare în subordinea Primăriei Brașov.

Deși dezbătuseră dinainte această problemă, consilierii social-democrați au mai cerut o pauză de 10 minute în care să discute despre acest proiect, pe care l-au primit de la viceprimar abia în timpul ședinței de la ora 15.00. După oră și jumătate de discuții, consilierii au reușit să se întrunească în ședință pentru a se supune la vot proiectul de hotărâre ce viza înființarea serviciului public cu personalitate juridică de producție, transport, distribuție și furnizare a agentului termic în sistem centralizat. Față de proiectul de hotărâre inițial propus de „comisia de salvare a sistemului centralizat”, din care fac parte 7 consilieri locali, unii consilieri au venit cu câteva amendamente după dezbaterile aprinse și îndelungate. Astfel, la articolul ce stipula faptul că „se aprobă, în principiu, înființarea unui serviciu public local cu personalitate juridică de desfășurare a activităților de producție, transport, distribuție și furnizare energie termică în sistem centralizat în municipiul Brașov, sub autoritatea Consiliului Local al municipiului Brașov” consilierul Răzvan Popa a propus să se aducă o completare, respectiv ca serviciul să se aprobe „condiția obținerii rapoartelor de specialitate de la aparatul propriu al primarului și al vizei de legalitate”.

PSD-ul voia studiu de oportunitate

De asemenea, Tudor Duțu a propus ca acest serviciu „să se înființeze după realizarea unui studiu de oportunitate”, deși acest lucru ar prelungi „criza apei calde”. „Demararea acestui studiu durează 2 luni, la noi vine iarna, pe insule mai e cald”, l-a contrazis Oprică. Duțu a replicat că acest studiu ar trebui realizat de specialiștii din Primărie, dar acest lucru nu poate fi realizat de direcțiile primăriei, ci trebuie realizată. „Am studiat patru luni. Este o chestiune de urgență”, a replicat unul dintre reprezentanții asociațiilor de proprietari. Până la urmă, social-democrații și-au retras amendamentul privind studiul de oportunitate. Totodată, la propunerea consilierului Adrian Oprică s-a stabilit faptul că de înființarea acestui serviciu se va ocupa Ciprian Bucur și serviciile de specialitate din cadrul Primăriei.

Urmează ca serviciul să intre în legalitate

Cu aceste amendamente, hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi de cei 24 de consilieri. După această decizie, va mai dura însă o perioadă bună până când apa caldă va reveni la robinete.

„Apă caldă va fi abia după ce acest serviciu va funcționa legal și va avea toate avizele. Estimăm o perioadă de o lună, o lună și jumătate din momentul adoptării acestei hotărâri. Este varianta cea mai simplă. Nu avem cum să dăm de mâine apă caldă”, a subliniat fostul viceprimar care s-a ocupat de termoficare, Ciprian Bucur.

 O licență inutilă

 Viceprimarul Mihai Costel a subliniat faptul că decizia înființării acestui serviciu era cea mai bună variantă pentru a se rezolva criza apei calde cât mai repede. „Din punct vedere al legalității, gestiunea delegată unei firme de specialitate prin licitație sau gestiunea directă de către un serviciu public care să facă de la producție la furnizare erau soluțiile optime. Ținând cont că prin delegare ar trebui să avem o procedură de licitație, prima dată pentru un studiu de oportunitate, iar apoi pentru desemnarea efectivă a operatorului, ar fi durat 6 luni, până când sistemul centralizat ar fi devenit funcțional. Cea mai scurtă variantă era asumarea gestiunii directe de către acest serviciu public”, a punctat Mihai Costel.

Tetkron obținuse o licență provizorie, după ce licența pe care o avea din 2010 i-a expirat pe 21 decembrie 2015, dar aceasta era mai mult degeaba. „Vizavi de licențierea Tetekron, au primit o licență cu anumite restricții, astfel că singurele soluții sunt gestiunea directă prin crearea unui serviciu în subordinea Primăriei sau scoaterea gestiunii întregului ansamblu la licitație. În respectiva licență se precizează foarte clar că nu face obiectul prezentei licențe, prestării de servicii la o Unitate Administrativ Teritorială, iar în cazul atribuiri unui contract de gestiune Tetkron, societatea ar trebui să solicite o nouă licență, Deci această licență nu produce efecte”, a subliniat Mihai Costel.

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*