General

FOTO Bătălia din autobuzele RAT pentru a ajunge la Parada Junilor. Scene ca în vremea comunismului pe linia 36

Autobuz RAT 36 aglomerat (1)Dacă conducătorii auto au fost sfătuiți de către reprezentanții Primăriei să evite zona centrală în dimineața zilei de duminică tocmai pentru a evita blocajele în trafic cauzate de restricțiile impuse pentru parada junilor, cei care s-au gândit să utilizeze transportul în comun și-au dat seama că au făcut o mare greșeală.

Astfel, ca la orice mare eveniment, cum este parada junilor sau aprinderea iluminatului pentru sarbatorile de iarna, nici de această dată RAT Brașov nu a luat nici o măsură pentru a suplimenta cursele spre zona centrală, cu toate că o serie de linii și-au redus traseul începând cu ora 10.30. Chiar dacă au avut traseul mai scurt, autobuzele nu au venit mai des în stații cum s-ar fi așteptat unii, șoferii „recuperând” timpul câștigat astfel prin staționarea la celelalte capete de linie. Din cauza curselor prea puține aglomerația a fost inevitabilă pe mai multe linii, iar brașovenii au fost nevoiti să se ghideze după zicala „mersul pe jos face piciorul frumos”.

Una dintre liniile care are o încărcare mare chiar și în zilele de weekend, însă oficialii RAT continuă să trateze cu indiferențeă acest lucru, este linia 36, care a rămas singura care asigură legătura între cartierul Tractorul și zona centrală, după o mare reorganizare pusă la punct de cei de la RAT și girată de Consiliul Local la început de an. Dacă pentru zilele lucrătoare cei de la RAT susțin că au băgat mai multe curse inca din luna martie pe această linie, după ce mai multe persoane au făcut solicitări în acest sens (de fapt au schimbat orele de trecere prin stații, iar în anumite intervale orare în loc de o frecvență de 10 minute, autobuzele trec acum  la o frecvență de… 9 minute după marea suplimentare anunțată de conducerea Regiei), în zilele de sâmbătă și duminică au rămas doar trei curse pe acest traseu.

Scene tragi-comice ca în vremurile de dinainte de 1989

Astfel, cei care au vrut să ia autobuzul de la Biserica Tractorul spre Centru în această dimineață  nu au mai avut cum, fiindcă cele două curse de dinainte de ora  11.00, când începea parada junilor, erau deja arhipline aproape de la capăt. S-a ajuns astfel la scene tragi comice, fiindcă unele persoane țineau cu tot dinadinsul să se urce în autobuz pentru a ajunge în centru, chiar dacă, la propriu, nu mai era loc să arunci un ac.  Din cauza unui bătrân care a stat atârnat pur și simplu de bara de pe treptele de urcare, iar ușa nu se mai putea închide, autobuzul a mai stat blocat alte 5 minute în stația de la Biserică, până când ceilalți călători, unii chiar cu copii în brațe, „și-au mai tras burta” și s-a reușit închiderea ușii. Scena a semănat cu ceea ce se întâmpla înainte de 1989, când autobuzele și troleibuzele IJTL-ului de la acea vreme treceau la fel de rar prin stații, astfel că se călătorea frecvent cu ușile deschise. Cei de la RAT vorbeau de transbordare, însă acest lucru nu prea este posibil, ținând cont că și orarele celorlalte linii care mai trec pe aici și merg până aproape de centru, trec aproape la aceeași oră ca și 36-le, iar de la Onix, ceva mai gol, tinand cont ca si autobuzele care veneau din alte zone erau la fel de pline. Cei care au rămas în stația din Tractoru și-au încercat norocul la linia 7 și și-au continuat apoi drumul pe jos spre centru.Aglomeratie autobuz in comunism

Bani europeni aruncați pe tabele care mai mult dezinformează

Deși practic nu s-au produs schimbări față de graficele orare pentru ziua de duminică, anumite curse de pe linia 36 au continuat să circule si dupa-amiaza după un program știut probabil numai de șoferi. Degeaba a investit Primăria bani de la Uniunea Europeană  pentru informatizarea transportului în comun, deoarece se dovedește tot mai des că tabelele electronice din stații nu comunică cu GPS-urile autobuzelor, astfel că de multe ori rămâne o surpriză când ajunge următorul autobuz în stație, iar orele anunțate rămân ca și cele de graficele afișate pe hârtie și pe site-ul RAT doar „orientative”, după cum s-a scuzat la un moment dat un oficial al RAT, când a fost luat la rost de către membrii Comitetului pentru persoane vârstnice din cadrul Prefecturii, că autobuzele Regiei nu respectă graficele de circulație.

O glumă care tinde să devină adevăr

Ținând cont că suntem în ultima zi a Săptămânii Luminate, poate se va lumina și conducerea RAT și va lua decizii în favoarea călătorilor, nu în defavoarea acestora, atunci când scurtează trasee și desființează anumite linii. Ceea ce era o glumă la începutul acestui an, că RAT a redus prețul abonamentului pe toate liniile, dar probabil vom ajunge să mergem mai multe pe jos, din cauza scurtării de trasee și desființării de linii, tinde acum să devină un adevăr.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*