General

DN 1V a devenit oficial varianta de ocolire a Văii Prahovei (DN 1). Deocamdată, șoseaua nu este practicabilă în întregime și sunt doar promisiuni că va fi reparată

Drum Valea Doftanei-pasul-predelusDupă ce încă din luna iunie a anului trecut, Consiliul Județean Brașov a făcut ultimele formalități pentru a preda sectorul de drum județean care face legătura între DN 1A și Valea Doftanei spre Câmpina către Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi Naționale, recent și CJ Prahova a aprobat hotărârea necesară în acest sens. Şoseaua, în prezent destul de afectată la fiecare ploaie şi ninsoare, va avea statut de drum naţional şi se va numi DN 1V.
13,68 km de drum în județul Brașov

DJ 102 I are o lungime de 13,68 km și pornește din drumul național, imediat după localitatea Brădet, din zona „Șanțuri”, prin Pasul Predeluț, către județul Prahova. În conformitate cu documentele CJ Brașov, șoseaua, care este mai mult un drum forestier, are o valoarea de inventar de 158.102,8  lei, suprafața aferentă sectorului de drum fiind de 82.104 mp.

În condiţiile în care proiectul Autostrăzii Comarnic – Braşov trenează de câţiva ani, acest drum poate deveni o alternativă viabilă pentru DN 1, extrem de aglomerat în weekend.

În total, în județul Prahova este vorba de 41,9 km de drum judeţean, care se află pe teritoriile administrative ale localităţilor: Câmpina – 1,6km; Şotrile – 8,3km; Brebu – 2,7km; Valea Doftanei – 29,1km. Autorităţile locale din Valea Doftanei au promisiuni că în cel mai scurt timp va exista o hotărâre a Guvernului pentru demararea acestei lucrări, iar după aceasta va începe procedura de achiziţie publică.

O investiție de 45 de milioane de euro

Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe DN 1, cea mai aglomerată cale de legătură între Capitală și munte este una mai veche, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat. Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi Naționale  a inclus însă lucrările de modernizare a acestei șosele în Strategia de dezvoltare a rețelei de drumuri naționale din județul Brașov și a solicitat celor două consilii județene să îi transmită în administrare acest sector de drum, DJ 102 I, pentru a fi încadrat în categoria drumurilor naționale. Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.

2 Comentarii

  1. Pingback: Compania de Drumuri a renunțat la amenajarea unei variante ocolitoare pentru DN 1, pe Valea Doftanei. Toate „forțele” sunt concentrate acum pentru... autostradă - Biz Brasov

  2. Pingback: Vecinii din Prahova depun un proiect pe fonduri guvernamentale pentru amenajarea unui tronson din alternativa la DN 1, pe Valea Doftanei - Biz Brasov

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*