Primăria Brașov a lansat o licitație în vederea selectării unei firme care să execute proiectul tehnic, dar și o serie de alte documentații tehnice în vederea reabilitării sediului Operei Brașov. La licitație s-au înscris șapăte firme de specialitatea, costul întocmirii documentațiilor fiind estimat la suma de 100.000 de lei. “Am solicitat o serie de clarificări de la solicitanți și sperăm să le primim în cel mai scurt timp, astfel ca până la finele săptămânii viitoare să și adjudecăm contractul“, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.
500.000 de lei, rezervați în buget pentru lucrări în acest an
Imobilul a fost inaugurat în 1953 şi de atunci a avut parte doar de o intervenţie minoră, în 2005. Sorin Toarcea a precizat că proiectul de reabilitare este unul multianual, iar în bugetul Brașovului pe 2016 pentru aceste lucrări au fost alocate 500.000 de lei. Proiectul le va spune edililor și care este suma necesară pentru realizarea lucrărilor, dar și care va fi durata acestora, iar proiectantul va trebui să se ocupe și de întocmirea documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire, pentru organizarea execuției lucrărilor și întocmirea documentelor pentru eliberarea autorizației de construire și scenariul la foc.
De asemenea, edilii se gândesc şi la o extindere a spaţiilor, ţinând cont că podul este generos, dar, deocamdată, nu este amenajat corespunzător. În schimb, printre lucrările absolut necesare se numără reparația acoperişul, dar şi înlocuirea instalaţiilor. Totodată, se impune şi o remodelare a spaţiilor destinate cabinelor artiştilor şi a sălilor de repetiţii. Lucrările se vor desfășura etapizat, astfel încât activitatea instituției de cultură să nu fie afectată în totalitate.