General

Propuneri fantasmagorice pentru mobilitatea Brașovului: tunel rutier de la Județean până în Centrul Civic și parcări subterane prin tot centrul, inclusiv sub Piața Sfatului

Brasovul vazut de susBrașovenii au putut face propuneri în vederea îmbunătățirii Planului de Mobilitatea Urbană prin care au fost conturate proiecte de aproximativ 156 de milioane de euro, până în 2031, în vederea dezvoltării infrastructurii pentru pietoni și bicicliști, dar și efectuarea de lucrări ce vizează fluidizarea circulației mijloacelor de transport în comun și fluidizarea traficului.

Până la începutul acestei luni, când s-a încheiat dezbaterea publică a acestui plan, patru entități au făcut propuneri concrete pe care le-au transmis în scris Primăriei Brașov. Majoritatea vizează dezvoltarea infrastructurii pietonal și a celei pentru bicicliști, ținând cont că acestea au prezintă deficiențe în prezent.

Parcare chiar și sub Piața Sfatului

Forumul Democrat al Germanilor din Brașov a oferit însă și o serie de soluții în vederea descongestionării traficului rutier și a rezolvării crizei parcărilor, astfel ca atât brașovenii, cât și turiștii care aleg deplasarea cu autoturismul să nu mai aibă grija parcării atunci când vor să ajungă în centrul orașului. Pe lista de propuneri a FDGR a fost inclusă și amenajarea unui tunel rutier de la Spitalul Județean cu ieșire în Centrul Civic, o zonă care este intens circulată în prezent, iar actuala parcare de lângă Primăria nouă să fie transformată în parcare multietajată cu 600 de locuri. Alte patru parcări au fost propuse pentru zona centrală a orașului, din care una chiar sub Piața Sfatului, cu 500 de locuri, alta sub B-dul Eroilor care să fie interconectată cu o zonă de parcare tot subterană în zona dintre Primăria – Poștă și Prefectură și ultima, subterană, dar și supraterană în locul fostelor garaje ale Partidului de lângă clădirea SIF. FDGR a propus construcția acestor zone de parcare și renunțarea la parcarea subterană propusă sub Parcul Central și tunelul rutier care să facă legătura între zona SIF și Casa Armatei, care au fost incluse în Planul de Mobilitate de către specialiștii care au întocmit documentul.

Pe unde ar urma să circule tramvaiul

FDGR a mai propus și construcția unei linii de tramvai electric, care să pornească de la vechiul depou de tramvaie, care se află în apropierea mall-ului Coresi, și care să continue spre Gară, iar apoi spre Livada Poștei, cu posibilitatea de extindere a linie și spre Șchei. Traseul propus al linie de tramvai ar urma să meargă pe strada 13 Decembrie până în zona Parcului Tractorul, de unde linia să continue prin parc să traverseze calea ferată, să meargă paralele cu linia de cale ferată prin spatele blocurilor de la Făget și să ajungă la Gară. Din această zonă traseul ar urma să continue pe B-dul Victoriei, să treacă prin Parcul din Centrul Civic, apoi pe Iuliu Maniu – Vlad Țepeș, până la Teatru – B-dul Eroilor, să ocolească sensul giratoriu de la Casa Armatei și să meargă prin marginea Parcului Central spre strada Lungă, după care să urce spre Livada Poștei. La întoarcere, tramvaiul ar urma să meargă direct pe B-dul Eroilor, pe 15 Noiembrie – Castanilor – Iuliu Maniu, iar apoi din Centrul Civic ca pe traseul de dus.

Piste de biciclete și semafoare în locul giratoriilor

În schimb, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a subliniat faptul că acest plan de mobilitate trebuie să răspundă nevoii de accesibilitate și a persoanelor cu dizabilități și să există o infrastructură dedicată acest persoane, dar și pentru pietoni, astfel încât lățimea trotuarelor să fie de minim 1,8 metri. Totodată, reprezentanții OPTAR au subliniat faptul că pistele pentru bicicliști trebuie regândite, astfel încât să nu se mai suprapună cu traficul pietonal, să fie separate și de traficul rutier, iar bicicliștii să parcurgă traseele fără întreruperi, astfel încât accesarea și părăsirea acestor piste să poată fi făcute în condiții de siguranță. Și Asociația Visum Brașov a făcut o serie de propuneri cu privire la infrastructura pentru bicicliști, pe baza unor studii existente. Nu în ultimul rând, brașoveanul Răzvan Rusu le-a cerut inițiatorilor Planului de Mobilitate Urbană să reanalizeze proiectul din perspectiva trecerilor pentru pietoni din zona sensurilor giratorii, ținând cont că pietonii sunt dezavantajați în momentul de față. Acesta este de părere că ar fi mai optimă semaforizarea acestor intersecții.

Propunerile vor fi analizate de specialiști

Coordonatorul echipei care lucrează la elaborarea elaborează documentului, consilierul local Adrian Atomei, a precizat că aceste propuneri vor fi analizate de către specialiștii care au întocmit planul de mobilitate. „Toate propunerile făcute până în data de 4 decembrie, când s-a încheiat dezbaterea publică, au fost preluate, în vederea analizării. În următoarea perioadă, vom stabili care dintre ele vor fi integrate în proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbană care va fi înaintat aprobării Consiliului Local Brașov. Cel mai probabil, actul normativ va fi inclus pe ordinea de zi a ședinței de plen de anul acesta”, a precizat Atomei.

4 Comentarii

  1. Hai sa incepem cu inceputul: pasaje subterane pentru pietoni la giratoriul Toamnei – Calea Bucuresti, macar niste semafoare (daca nu pasaj subteran) pentru pietoni pe 13 Decembrie in dreptul intersectiei cu strada Turnului si Lidl (valabil si pentru alte intersectii care se blocheaza la orele de varf: semafoarele ar “forta” pietonii sa treaca toti odata la intervale de timp prestabilite – ca la Modarom). Oarecum realizabil si de bun simt…

  2. Pana una alta cand dam drumul la parcarea de la Spitalul Militar?
    Ca vad ca e gata, dar sta inchisa.

  3. Pingback: Avem nevoie de o parcare sub Parcul Central? Deocamdată, s-au alocat 170.000 de lei pentru un studiu de fezabilitate - Biz Brasov

  4. Pingback: Avem nevoie de o parcare sub Parcul Central? Deocamdată, se alocă 170.000 de lei pentru un studiu de fezabilitate - Biz Brasov

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*