*Un circuit de o zi pe ruta Bucureşti – Braşov cu opriri la castelele Peleş şi Bran poate ajunge la 300 de euro
„Dracula şi Ceauşescu vând cel mai mult”, spune Raluca Mureşan, o antreprenoare care oferă tururi personalizate străinilor care ajung în România în vizite de afaceri prin intermediul companiei Trip to Romania.
Cei interesaţi de dictatorul român optează pentru circuite care includ vizitarea Palatului Parlamentului, a reşedinţei familiei Ceauşescu din Primăverii şi a vilei de la Snagov unde cuplul îşi petrecea sfârşiturile de săptămână. Pasionaţii de mitul lui Dracula ajung la castelul de la Bran, fac o vizită la Curtea Veche, unde se află bustul său, şi una pe insula de la Snagov, la mănăstirea unde a fost îngropat Vlad Ţepeş.
Cel mai scump circuit oferit de Trip to Romania este cel de o zi pe ruta Bucureşti – Sinaia, castel Peleş – Bran, castel – Braşov şi costă 300 de euro pentru una sau două persoane. Antreprenoarea primeşte ocazional de la agenţii şi grupuri de turişti pe care îi coordonează, ajungând la circa 1.000 de clienţi lunar. Spune că vrea să crească de cinci ori numărul lor în 2015 şi că este dispusă să cedeze o parte din proiect pentru a atrage un investitor care să grăbească dezvoltarea afacerii. 70% dintre clienţii Trip to Romania ajung în ţară în scop de afaceri, iar restul pentru petreceri şi clubbing, o nişă despre care spune că este „insuficient exploatată” pe piaţa din România.
În cea mai bună lună a vândut circuite de 6.000 de euro, afacerea având o marjă de profit de 30-40%. Cei mai mulţi clienţi vin din Elveţia, Suedia, Norvegia, Marea Britanie şi Germania. Mureşan spune că una dintre cele mai dificile misiuni pentru un antreprenor este să găsească furnizori de încredere şi angajaţi bine pregătiţi, cu abilităţi de interacţiune cu străini. „Cel mai important când te apuci de o astfel de afacere este să vinzi o experienţă. Se poate şi în România să faci ceva al tău. Aş fi putut rămâne la New York, dar e mai mult interesant să faci ceva aici“, conchide antreprenoarea.
Clienţi găsiţi pe reţele de socializare
Raluca Mureşan îşi găseşte majoritatea clienţilor pe ASmallWorld, o reţea de socializare pentru oamenii de afaceri care călătoresc frecvent. Lansată în 2004, platforma online are peste zece milioane de utilizatori care plătesc o taxă anuală de înscriere de circa 100 de dolari. Fiecare utilizator îşi postează următoarea destinaţie de călătorie şi perioada pe care şi-o va petrece acolo şi poate fi contactat de către cei interesaţi pentru a solicita o întâlnire de afaceri sau pentru a i se oferi diverse servicii. Tânăra le oferă mai întâi sugestii şi recomandări celor care ajung în Capitală şi, ulterior, le prezintă şi oferta Trip to Romania de petrecere a timpului liber, compania funcţionând ca un serviciu de concierge. Dincolo de transferul la şi de la aeroport, antreprenoarea oferă şi circuite turistice, în funcţie de programul clientului.