*Tronsonul III de ocolitoare, care leagă DN 13 de DN 1, spre Ghimbav, şi DN 73, spre Cristian, are configuraţia unei autostrăzi, însă, deocamdată, au fost impuse restricţii de viteză, respectiv maximum 80 km la oră
Începând de ieri, tronsonul III de ocolitoare a fost deschis traficului, cu o întârziere de mai bine de şase luni, faţă de termenul iniţial. Lucrările au început în primăvara lui 2012, iar investiţia a fost suportată în proporţie de 85%, de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de Guvern. Reprezentanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au precizat că lucrările au întârziat, din cauza procesului de expropriere, care a durat foarte mult,
ţinând cont, în total, s-au expropriat 326.000 de metri pătraţi, şoseaua trecând şi pe terenuri private, dar şi din cauza necesităţii găsirii unor soluţii tehnice pentru lucrări care nu erau prevăzute, cum ar fi mutarea traseului unei magistrale de gaz, care de fapt a decalat termenul de inaugurare cu o bucată de timp. „Procesul de expropriere a fost destul de dificil, am avut şi o situaţie în care am fost nevoiţi să apelăm la executorul judecătoresc pentru a putea începe lucrările pe respectiva porţiune. Totodată, au trebuit relocate două conducte magistrale, şi lucrarea a fost dificilă ţinând cont că era deja vremea rece”, a explicat Viorel Costea, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.
Dotări ca pe orice autostradă
Noua şosea care are o lungime de 6,34 de km, are configuraţia unei autostrăzi, fiind montate chiar şi garduri de protecţie pe margine, astfel ca să fie evitată pătrunderea pe şosea a unor animale, dar şi panouri fonoabsorbante, în zonele de case, astfel ca persoanele care locuiesc în apropiere să nu fie deranjate de zgomotul produs de maşini. Totodată, au început să fie plantaţi şi pomi, pentru a se forma o perdea care are rolul tot de a atenua zgomotul. „Avem plăcerea şi bucuria să inaugurăm un capăt de autostradă în Braşov. Este o satisfacţie atât pentru mine, cât şi pentru locuitorii municipiului Braşov, mai ales pentru cei din cartierul Bartolomeu, de unde vom scoate astfel traficul greu în proporţie de 100%”, a precizat primarul Braşovului, George Scripcaru. Acesta a precizat că autorităţile braşovene vor contura un proiect, în vederea obţinerii unei finanţări nerambrusabile din tranşa 2014 – 2020, pentru a crea un drum de legătură şi între aeroport şi noua şosea ocolitoare a Braşovului. „Deja există o legătura a acestui tronson cu Campusul Genius al Universităţii Transilvania şi cu viitorul centru de afaceri. Trebuie să gândim un proiect care să lege această infrastructură rutieră şi de viitorul aeroport, cu o extindere care să ocolească Ghimbavul şi Codlea şi să iasă în DN 1 în zona Dumbrăviţa, dar şi de viitorul drum expres dintre Braşov şi Sfântu Gheorghe”, a explicat Scripcaru.
Valoarea totală a lucrărilor de pe acest tronson este de 97.587.883,61 lei (fără TVA), iar pe traseul tronsonului III al variantei de ocolire a municipiului Braşov au fost prevăzute 5 lucrări de artă, respectiv: la km 0+423, intersecţia cu DN 13, un pasaj cu lungimea totală de 116,00 m; la km 2+044, un pod cu lungimea totală de 26,60 m; la km 3+282, un pasaj cu lungimea totală de 105,27 m; la km 4+432, un pasaj cu lungimea de 85,60 m; la km 5+805, un pasaj cu 3 deschideri de câte 40,40 m şi o lungime totala de 132,40 m. Pentru asigurarea legăturii variantei de ocolire cu reţeaua stradală a municipiului Braşov, la intersecţie cu strada Plugarilor, a fost amenajat un sens giratoriu.
Tronsonul I e în conservare de aproape 5 luni
CNADRN este acum în curs de reluare a procedurii pentru licitaţia lucrărilor de pe primul tronson al ocolitoarei, în lungime de 7,29 km, care leagă DN 1, intrarea dinspre Predeal spre Braşov, de DN 11 şi tronsonul II. Pe tronsonul I s-a reziliat contractul cu firma Alpine, care a intrat în insolvenţă, în 10 iulie, iar de atunci lucrările au intrat în conservare. În mod normal, şi acest tronson ar fi trebuit deschis traficului în primăvara acestui an, însă, şi acolo constructorul a întârziat din cauza exproprierilor şi a modificărilor proiectului. Stadiul fizic al lucrărilor la momentul rezilierii contractului era de 56%.
În prezent, documentaţia de atribuire a contractului „Construcţia variantei de ocolire a municipiului Brasov Lot 1: Tronson I, DN—DN 11“ a fost finalizată în vederea transmiterii la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) pentru aprobare. Totodată, pentru Tronsonul II al Variantei de Ocolire a Municipiului Braşov, cuprins între DN 11 — DN 13, realizat de Primăria Braşov, documentaţia de atribuire pentru proiectare şi execuţie în vederea dublării (respectiv amenajarea a câte două benzi pe sens) a fost transmisă la ANRMAP în vederea aprobării.
Vezi aici cum arată ocolitoarea